Strona 1 z 3
[galeria] PZL P.7a - Answer
: 2008-04-04, 17:44
autor: tad
Cześć,
w nocy skończyłem budowę mojej siódemki, więc pora się pochwalić. Mój model ma sporo niedoróbek - nie wszystko wyszło mi jak chciałem, ale i tak mnie cieszy. Brakuje mi trochę rysunku ryflowanej blachy - samolocik jest zbyt gładki. Żeby to zniwelować dorobiłem własną waloryzację zgodnie ze świeżą tradycją.
Wszystko (chyba) o modelu napisałem na mojej stronie (zapraszam) - jeśłi macie jakieś pytania i uwagi to chętnie służę.
Obrazki:
Dużo więcej obrazków na mojej stronie.
TAD
: 2008-04-04, 18:34
autor: Qwark
Ladnie wyszlo. Gratulacje. A co do rysunku "drobnozlobkowanej" blachy, to mozliwe ze P-7 jej nie mialy, zostala uzyta dopiero w "jedenastce". Zdjecia pierwszych prototypow "jedenastek", bedacych przerobka P-7, pokazuja gladka blache na skrzydlach. Mozliwe ze sie myle i moze ktos mnie "naprostuje"ale to nie jest tylko moje zdanie. Kiedys o tym czytalem w "Model Hobby", chyba, nie jestem pewny.
: 2008-04-04, 18:37
autor: tad
Dzięki. Ciekawa uwaga o tym poszyciu - zdania są podzielone. Autor modelu sam chyba nie wiedział jak powinno być, zaś L. Kołodziejski autorytatywnie przypisał sobie całą wiedzę świata i pojechał po Marku za brak rysunku blachy. Jeśli było jak mówisz to nawet lepiej dla mojego modelu

Pozdrawiam
TAD
: 2008-04-04, 18:39
autor: Ceva
Mnie tam się podoba Twoja siódemka, tylko do karmienia oczu fotki są za małe

.
Fakt trochę brakuje imitacji ( nawet przesadzonej ) blachy żłobkowanej, ale co tam jak w tym roku rzucą do kiosków to z pewnością nabędę.
Qwark- P 7 miały żłobkowana blachę jak zresztą większość konstrukcji Puławskiego.
: 2008-04-04, 18:40
autor: edipodium
Nic tylko pochwalić kolejnego modelu

, ale uważam że mogłeś lepiej wykonać osłonkę silnika. Wiem że byś to potrafił

.
Sweet Nightmare

!
: 2008-04-04, 18:47
autor: Qwark
Postaram sie odnaleźć ten artykuł i dam parę cytatów. Chciałbym mieć 100% pewność.
: 2008-04-04, 19:16
autor: tad
Fakt - osłonę mogłem lepiej wyprofilować i coś tam profilowałem zresztą - trochę kanciaste jest połączenie pierwszego perścienia - wyostrzone fotki wszystko podkreślają. Mogłem wkleić coś do środka - jak zrobił Mikoaj, ale za bardzo to widać. Zrobiłem łączenie na styk i wyszło jak wyszło. Ciekawostką jest to, że pierścień Townenda zwęża się z obu stron - dlatego trudniej go zrobić.
Ceva - czy chodzi o to, żeby wstawić fotki w większej rozdzielczości? Bo mam ich dużo, mogę kilka obrobić do większego formatu. Na moją stronę przygotowuję takie, ze względu na duży "ciężar" zdjęcia i kwestię odpłatnego transferu.
TAD
: 2008-04-04, 19:44
autor: Ceva
tad pisze:Ceva - czy chodzi o to, żeby wstawić fotki w większej rozdzielczości?
Dokładnie

.
: 2008-04-04, 20:37
autor: edipodium
tad pisze:trochę kanciaste jest połączenie pierwszego perścienia
No właśnie o to mi chodziło

.
Sweet Nightmare

!
: 2008-04-04, 21:56
autor: Kroolo
Fajny! Cieszy oko. Gratuluję!
: 2008-04-04, 23:23
autor: tad
Dzięki! Wkrótce powstawiam większe fotki.
TAD
: 2008-04-05, 09:43
autor: el_paw
Tad gratuluję. Jak zwykle świetna robota.
Pozdrawiam
: 2008-04-05, 13:33
autor: Qwark
Witam, to znowu ja. Obiecanego artykułu jeszcze nie znalazłem, tylko "Aero-technika lotnicza" nr 9/91. Oto co pisze tam o pokryciu skrzydeł P.7a: "Zamontowano płat o większej rozpiętości, przekonstruowano go na wzór płata od P.8, z górną powierzchnią gładko nitowaną i wystającymi żebrami typu Wibault pozostawionymi tylko na spodzie." I w tej postaci płat trafił do produkcji. A więc płat był i nie był żłobkowany.
: 2008-04-06, 17:02
autor: Glutation
Pozdrawiam wszystkich
Glutation
: 2008-04-07, 12:41
autor: Sprudin
Tad, ponownie przedstawiasz kawał dobrej roboty

Gratuluję, modelik naprawde Ci się udał

Co teraz zamierzasz zbudować? Może rzucisz się na jakiś większy model? Jakiś wielosilnikowiec?
Pozdrawiam!!!