[Relacja] Mercedes Benz L3000
: 2008-01-16, 13:23
Witam.
Po przykrych doświadczeniach z ostatnimi samolotami a dokładnie Cataliną i Thunderboltem w którym spaprałem dziób, postanowiłem skleić sobie coś na kółkach. Może ominie mnie modelarski pech.
Kilka słów o konstrukcji.
Po Oplu Blitz Mercedes Benz L3000 był drugim najbardziej rozpowszechnionym niemieckim samochodem ciężarowym II wojny światowej. Powstał w latach 30-tych XX wieku i był produkowany w wielu wersjach znajdujących zastosowanie na wszystkich teatrach wojny. Najpopularniejszą jego wersją była odmiana L3000.
Ogółem wyprodukowano około 27 700 pojazdów tej wersji, a głównym ich odbiorcą była armia niemiecka.
Mercedes Benz L3000 zbudowany był jako dwuosiowy samochód ciężarowy o ładowności 3100 kg, z napędem na tylną oś.
Jednostkę napędową stanowił 4-cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 75 KM. Silnik chłodzony był cieczą o wymuszonym przez pompę wodną obiegu.
Pojazd posiadał suche sprzęgło jednotarczowe i skrzynię biegów o pięciu przełożeniach do jazdy w przód i jednym do jazdy w tył.
Rama samochodu wykonana była z profili. Przednie i tylne zawieszenie stanowiły resory piórowe.
Pojazd wyposażony był w hamulce hydrauliczne działające na wszystkie koła oraz hamulec ręczny (mechaniczny) działający na koła osi tylnej.
Posiadał instalacje elektryczną o napięciu 12V i wyposażony był w dwa akumulatory o pojemności 75 Ah każdy.
Samochód był konstrukcją udaną i na tamte lata nowoczesną. Był niezawodny i cieszył się dobrą opinią.
Budowę zacząłem od ramy nośnej. Sklejało się ją bardzo przyjemnie, wszystkie poprzeczki idealnie pasowały.
A oto efekt dwu dniowej walki.
Teraz zabieram się za resory i osie.
A tak przy okazji chciałbym podziękować użytkownikom forum za życzenia urodzinowe.
Pozdrawiam.
Po przykrych doświadczeniach z ostatnimi samolotami a dokładnie Cataliną i Thunderboltem w którym spaprałem dziób, postanowiłem skleić sobie coś na kółkach. Może ominie mnie modelarski pech.
Kilka słów o konstrukcji.
Po Oplu Blitz Mercedes Benz L3000 był drugim najbardziej rozpowszechnionym niemieckim samochodem ciężarowym II wojny światowej. Powstał w latach 30-tych XX wieku i był produkowany w wielu wersjach znajdujących zastosowanie na wszystkich teatrach wojny. Najpopularniejszą jego wersją była odmiana L3000.
Ogółem wyprodukowano około 27 700 pojazdów tej wersji, a głównym ich odbiorcą była armia niemiecka.
Mercedes Benz L3000 zbudowany był jako dwuosiowy samochód ciężarowy o ładowności 3100 kg, z napędem na tylną oś.
Jednostkę napędową stanowił 4-cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 75 KM. Silnik chłodzony był cieczą o wymuszonym przez pompę wodną obiegu.
Pojazd posiadał suche sprzęgło jednotarczowe i skrzynię biegów o pięciu przełożeniach do jazdy w przód i jednym do jazdy w tył.
Rama samochodu wykonana była z profili. Przednie i tylne zawieszenie stanowiły resory piórowe.
Pojazd wyposażony był w hamulce hydrauliczne działające na wszystkie koła oraz hamulec ręczny (mechaniczny) działający na koła osi tylnej.
Posiadał instalacje elektryczną o napięciu 12V i wyposażony był w dwa akumulatory o pojemności 75 Ah każdy.
Samochód był konstrukcją udaną i na tamte lata nowoczesną. Był niezawodny i cieszył się dobrą opinią.
Budowę zacząłem od ramy nośnej. Sklejało się ją bardzo przyjemnie, wszystkie poprzeczki idealnie pasowały.
A oto efekt dwu dniowej walki.



Teraz zabieram się za resory i osie.
A tak przy okazji chciałbym podziękować użytkownikom forum za życzenia urodzinowe.
Pozdrawiam.