[Relacja] Jelcz-Berljet PR 100 Modelik 12/2007
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Witam!!
Ja już napisałem będę obserwować ta relacje i ta ostatnia fotka wygląda bardzo "smakowicie", czyżby bus już był po kilkuletnim przebiegu???
Jak dla mnie te parę części które tam widać jest bardzo ładnie wykonane, widzę że farba nawet świeża.
Czekam na kolejne części relacji - będzie to świetny materiał do nauki, przynajmniej nauczę sie lepiej malować papierowe modele.
Ja już napisałem będę obserwować ta relacje i ta ostatnia fotka wygląda bardzo "smakowicie", czyżby bus już był po kilkuletnim przebiegu???
Jak dla mnie te parę części które tam widać jest bardzo ładnie wykonane, widzę że farba nawet świeża.
Czekam na kolejne części relacji - będzie to świetny materiał do nauki, przynajmniej nauczę sie lepiej malować papierowe modele.
Wicio, faktycznie farba była jeszcze świeża.
Co do tego przebiegu
jakoś bardziej mi się podoba to tak zrobione niż ten szary kolor przechodzący w biały.
Przednie zawieszenie także nie obyło się bez mojej radosnej twórczości.
"Fabrycznie" mialo to wyglądać tak:

Lecz po moich zabiegach upiększająco komplikujących wyszło tak:

Pozdrowienia
Co do tego przebiegu

Przednie zawieszenie także nie obyło się bez mojej radosnej twórczości.
"Fabrycznie" mialo to wyglądać tak:

Lecz po moich zabiegach upiększająco komplikujących wyszło tak:

Pozdrowienia

Witam !!
Widze że kolega morduje się z zawieszeniem, przód (nigdy mi się nie podobał, nie zawierał w sobie "ciekawych" części), co innego można powiedzieć o tyle. Ale generalnie jesteśmy w tym samym miejscu jeśli chodzi o zawieszenie ale ja mecze się z kolejowym, tym bardziej sprawa dla mnie nie jest łatwa bo robie to po raz pierwszy więc za bardzo sie nie spieszę. Aha zaczołem nakladać klej na obie powierzchnie które maja byc sklejone i nieco (właściwie bardzo mocno) zminimalizowało zabrudzenia i klej lepiej trzymie.
Ale wracając do Jelcza jak narazie (chyba za dużo używam tego słowa
) wszystko zmierza ku dobremu i zapowiada sie ciekawy model, ale nie mogę sie doczekać wnętrza
.
P.S
Jezeli będzie czytał to kolega Piterski, to proszę żeby wytłumaczył mi metodę "suszonego" butaprenu.
Widze że kolega morduje się z zawieszeniem, przód (nigdy mi się nie podobał, nie zawierał w sobie "ciekawych" części), co innego można powiedzieć o tyle. Ale generalnie jesteśmy w tym samym miejscu jeśli chodzi o zawieszenie ale ja mecze się z kolejowym, tym bardziej sprawa dla mnie nie jest łatwa bo robie to po raz pierwszy więc za bardzo sie nie spieszę. Aha zaczołem nakladać klej na obie powierzchnie które maja byc sklejone i nieco (właściwie bardzo mocno) zminimalizowało zabrudzenia i klej lepiej trzymie.
Ale wracając do Jelcza jak narazie (chyba za dużo używam tego słowa


P.S
Jezeli będzie czytał to kolega Piterski, to proszę żeby wytłumaczył mi metodę "suszonego" butaprenu.
No wreszcie myślałem że se dałeś spokój. Widze są kółeczka, nice. Tak myślę,że jak będziesz wykonywać może nie wnętrze ale pudło to może jakaś walorka, np malowanie charakterystyczne dla MZK Bydgoszcz (nie wiem jaki jest tam dominujący kolor), bo np: w KZK GOP jest to żółty naturalnie nie dotyczy to wszystkich autobusów). podobnie jeśli chodzi o kołpaki kół, czasem w Jelczach a głównie w Ikarusach widać że są w kolorze busa, ale to nie zawsze fajnie wyglądo.
P.S
Widze (może to było zamierzone) że opony z leksza są łysawe czyżby chciałbyś podkreślić realia polskich autobusów
Pozdrawiam!
P.S
Widze (może to było zamierzone) że opony z leksza są łysawe czyżby chciałbyś podkreślić realia polskich autobusów

Wicio,
Może gdy w przyszłości będę przerabiać tego jelcza na PR 110 to i przy okazji herb zmienię.
Edit 14:56
Dziś powstały nadkola przednie i tylne oraz cały zestaw "podestów".

Jak widać na zdjęciu 3 i 4 miałem małe problemy z dopasowaniem nadkoli, podłogi i wnęk na koła. Nie wiem czy jest to moja wina czy projektanta, ale przy sklejeniu podestów i umieszczeniu ich na podłodze autobusu okazało się że ta jest za krótka o jakieś 3 mm.
Poprawiłem całość jak umiałem, co z tego wyszło widać na fotkach.

Na dziś to tyle.
Pozdrawiam.
Może i bym zamieścił tylko że w Bydgoszczy nigdy nie jeździły jelcze PR 100.a herb to chyba zamieścisz właściwy
Może gdy w przyszłości będę przerabiać tego jelcza na PR 110 to i przy okazji herb zmienię.
Edit 14:56
Dziś powstały nadkola przednie i tylne oraz cały zestaw "podestów".




Jak widać na zdjęciu 3 i 4 miałem małe problemy z dopasowaniem nadkoli, podłogi i wnęk na koła. Nie wiem czy jest to moja wina czy projektanta, ale przy sklejeniu podestów i umieszczeniu ich na podłodze autobusu okazało się że ta jest za krótka o jakieś 3 mm.
Poprawiłem całość jak umiałem, co z tego wyszło widać na fotkach.

Na dziś to tyle.
Pozdrawiam.
Witam.
Dawno nic tu się nie działo bo korzystałem z wakacji
Wczoraj odwiedzałem sąsiednie miasto słynące z pierników i radia maryja
Trafiłem tam na 2 jelcze PR110 i postanowiłem wrócić do dalszej budowy mojego autobusu.
Pół dnia walczyłem z komorą silnika i jej wyposażeniem.
Generalnie wyposażenie pasowało, za to komora silnika okazała się trochę za mała w stosunku do wyciętego na nią otworu.
Fotosy:

Co dalej pokaże przyszłość.
Pozdrawiam.
Dawno nic tu się nie działo bo korzystałem z wakacji

Wczoraj odwiedzałem sąsiednie miasto słynące z pierników i radia maryja

Trafiłem tam na 2 jelcze PR110 i postanowiłem wrócić do dalszej budowy mojego autobusu.
Pół dnia walczyłem z komorą silnika i jej wyposażeniem.
Generalnie wyposażenie pasowało, za to komora silnika okazała się trochę za mała w stosunku do wyciętego na nią otworu.
Fotosy:



Co dalej pokaże przyszłość.
Pozdrawiam.