No z tym moim zdrowiem to się trochę ostatnio przestraszyłem jak zacząłem pluć krwią.
Ale Wam tu horrory opowiadam

Relacja
Dziś krótka historyjka o wykonaniu resorów. Nic odkrywczego ale może początkującym się coś przyda.
W modelu są zawarte pióra resoru w liczbie sztuk 9 i 1 szablon płaski oraz rysunek jego wykonania.

Autor założył wykonanie tego szablonu z blaszki, ale gdzie ja teraz będę blaszki szukał, zrobiłem więc jego kopie bo w końcu resorów mam dwa i skleiłem.
Niestety nie pasuje jest za krótki ok. 1,5-2mm. Więc wykonałem drugi dłuższy.


Jak wspomniałem szablon miał być według autora z blaszki. Zapewne chodziło o połączenie elastyczności i sztywności.
Ja po odpowiednim uformowaniu szablonu jego wewnętrzną stronę (tę do której już nic nie kleje) przeciągnąłem średniej gęstości klejem cjanoakrylowym.
W ten sposób uzyskałem szablon odpowiedniej długości i sztywności, na który mogłem nakleić za pomocą BCG pierwsze pióro resoru z zaokrąglonymi końcami w miejscu główek.
Po ich sklejeniu przymierzyłem do ramy. Wygląda na to iż wszystko gra.



Zabrałem się więc za sklejanie kolejnych piór. Auto sugerował by przy ich łączeniu nabijać je na szpilkę. W tym celu umieścił na elementach kropkę w ich środku.
Pierwszy tak wykonywałem w drugim już tylko:
1-2. Robiłem otworek;
3. Ścinałem wypchnięty nadmiar materiału by nie tworzył podkładki dystansowej;
4. za pomocą czubka szpilki naprowadzałem na siebie kolejne elementy. Jak widać po posmarowaniu klejem BCG włókna papieru się wydłużają i powodują jego wygięcie.

Na koniec założyłem oba resory by wyschły na ramie. Z tej strony prezentują się ok z boku gorzej bo nie mają idealnie równej szerokości.
Niestety amba wcięła moją linijkę z podziałką do 0,5 mm, a na oko już tego nie poprawiałem.

CDN...