aerograf

Poznajemy nowe techniki modelaowania, sklejania...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
patryk
Posty: 24
Rejestracja: 2007-02-23, 16:47

#16 Post autor: patryk » 2007-03-16, 23:46

witam wlasnie zakupilem ten aero

http://cgi.ebay.co.uk/AB-180-PRECISION- ... otohosting

teraz tylko kompresor. :-D i mozna zaczac malowac :mrgreen:

patryk
Posty: 24
Rejestracja: 2007-02-23, 16:47

#17 Post autor: patryk » 2007-03-29, 19:36

Witam wszystkich ponownie,wlasnie otrzymalem kompresor,i chcialbym was poprosic o opinie

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...22605&rd=1&rd=1

czy taki nadaje sie na poczatek?

Awatar użytkownika
tomcat
Posty: 10
Rejestracja: 2007-04-04, 17:58
Lokalizacja: Piaseczno

#18 Post autor: tomcat » 2007-04-04, 18:08

Jestem nowym użytkownikiem i chce się zapytać co powiecie na taki komplet - warto czy nie, opis to prawda czy fałsz...
1http://www.allegro.pl/item179885392_kompresor_ ... _2mm_.html
2http://www.allegro.pl/item179369361_kompresor_ ... dnik_.html

SKOCZEK
Posty: 45
Rejestracja: 2007-01-29, 19:38

#19 Post autor: SKOCZEK » 2007-04-09, 21:41

link nie działa

Awatar użytkownika
tomcat
Posty: 10
Rejestracja: 2007-04-04, 17:58
Lokalizacja: Piaseczno

#20 Post autor: tomcat » 2007-04-11, 08:19

ta aukcja KOMPRESOR MA-1000 + AEROGRAF EW770 + poradnik !! (numer 183851527) http://www.allegro.pl/item183851527_kom ... dnik_.html
i tu inny troche
http://www.allegro.pl/item181702962_ma_ ... dnik_.html

opis jak lenk nie bedzie dzialal:
Przedmiotem aukcji jest nowy zestaw: kompresorek tłokowy MA-1000 z reduktorem powietrza oraz aerograf AB-1004 z dyszą 0.2mm z górnym zbiornikiem

Parametry techniczne kompresorka:
• zasilanie 230V
• pobór prądu 1A
• wydajność 17 l/min
• moc 89W
• regulacja ciśnienia od 0 do 3atm
• maksymalne cisnienie 3atm
• waga 3,5kg
• wymiary 26 x 11 x 15 cm

Parametry techniczne airbrusha :
• dysza 0,2 mm
• górny zbiorniczek 7cm3
• ciśnienie zasilania 2 bar
• posiada regulację ilości farby
• dwufunkcyjny

Zalety kompresorka:
• posiada włącznik ciśnieniowy który steruje pracą kompresorka w zakresie od 2atm do 3atm
• posiada redutor który umożliwia płynną regulację ciśnienia
• bardzo cichy ,nadaje się do pracy w pomieszczeniach mieszkalnych
• posiada filtr powietrza który jest również zbiornikiem wyrównawczym
• posiada uchwyt na aerograf
• profesjonalna konstrukcja zapewnia jego długą żywotność
• niewielkie wymiary i ciężar

Zalety aerografu:
• płynna regulacja ilości powietrza i ilości podawanej farby (aerograf dwufunkcyjny)
• metalowa konstrukcja ze stali odpornej na korozję
• bardzo duża precyzja w nanoszeniu farby
• profesjonalna konstrukcja

W skład zestawu wchodzi :
• kompresorek
• wężyk do podłączenia aerografu
• aerograf ze zbiorniczkiem
• przewód elastyczny
• redukcja-przejściówka na wąż
• kluczyk do demontażu
• futerał
• instrukcja eksploatacji po polsku


Zastosowanie:
• do malowania miniaturowych modeli
• do malowania techniką airbrush na samochodach ,motocyklach itp
• do zdobienia ciała


UWAGA!!! Kompresorek posiada zabezpieczenie przed przegrzaniem. Czas pracy ciagłej kompresora 20min.

Gwarancja 12 miesięcy !!!!

ALE OKAZJA ,W ZESTAWIE TANIEJ !!!! TERAZ TYLKO 420 ZŁ !!!


PROMOCJA !! DODATKOWO DO KAŻDEGO ZAKUPIONEGO ZESTAWU DOKŁADAM GRATIS JEDEN PORADNIK MODELARSKI !!!!


Jeśli nie masz jeszcze kompresorka ani aerografu to ta aukcja jest dla ciebie !!!!

Awatar użytkownika
Rasiak_14
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-15, 19:41
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

#21 Post autor: Rasiak_14 » 2007-04-11, 16:14

Tu masz strone o podstawie modelarstwa plastkowego. Tu jest to Tu

Tu masz troche wybranego tekstu o areografach.

7. Wszystko o aerografie

Jaki aerograf polecacie?

Chyba najczęściej zadawane pytanie na Forum w ostatnich czasach. Nic w tym dziwnego: stosunkowo nowe narzędzie na polskim modelarskim rynku aerograf pozwala uzyskać nieporównywalnie lepsze i ciekawsze efekty malowania niż pędzel (nawet z czerwonego sobola Uśmiech).

W największym skrócie można wyróżnić nastepujące typy aerografów:
- z zewnętrznym mieszaniem (zalety: znacznie drobniejsza mgiełka farby, wady: droższe)
- z wewnętrznym mieszaniem (zalety: tańsze, wady: grubsza mgiełka farby, szerszy i mnije dokładny strumień)

- jednofunkcyjne (zalety: tańsze, łatwiejsze w obsłudze dla początkującego, wady: mniej uniwersalne)
- dwufunkcyjne (zalety: dokładniejsze, bardziej uniwersalne, można też uzywac jak jednofunkcyjnych, wady: droższe)

- zasilane (w farbę) od dołu (zalety: zwykle wyposażone w duże pojemniki na farbę, rzadziej dolewamy farbe przy malowaniu dużych powierzchni)
- zasilane od góry (zalety: zyżywają mniej farby)

Najbardziej uniwersalnym narzędziem dla modelarza jest aerograf dwufunkcyjny, zasilany od góry grawitacyjnie, wyposażony w średniej wielkości pojemnik na farbę. Producentów takich aerografów jest cała masa.

Jeżeli planujesz zakup aerografu, szczególnie w opcji tanio, koniecznie przeczytaj ten artykuł napisany przez mate64: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=26265

Ankiety robione wśród forumowiczów na najpopularniejszy aerograf są jednoznaczne: najczęściej używanymi aerografamim są tzw. Pseudo Iwaty, zaraz za nimi Łukowiak.

Nazwa 'pseudo Iwaty' wzięła się stąd, że aerograf ten (a w zasadzie aerografy) są klonami nieśmiertelnej konstrukcji Iwata HP-C (http://www.iwata-medea.com/index.html). Jest to prosty, ale zarazem niezawodny i uniwersalny aerograf dwufunkcyjny ze zbiornikiem średniej wielkości, djający szeroki zakres strumieni malowania: idealny dla modelarzy wszelkich, poza najmniejszymi i njawiększymi, skalami. P-Iwata łączy w sobie w zasadzie opcje zarówno 'tanio' jak i 'wygodnie'. Produkt można kupić bezpośrednio od producentów np. firmy Mar (http://www.mar.sklep.pl/php/oferta.php? ... &showObj=5) czy Fachowiec (http://fachowiec.home.pl/index.php/index) w cenie ok. 150 złotych. Przy tak niewygórowanej sumie w zasadzie trudno polecać rozwiązania tańsze, typu proste 'psiukacze', czyli aerografy z zewnętrznym mieszaniem farby i powietrza, dostępne za 30-40 zł na allegro czy w sklepach modelarskich, gdyż różnica w funkcjonalności i wygodzie użytkowania jest kolosalna, na pewno warta 80 - 100 zł. Jedyną wadą tanich p-Iwat jest jakość materiałów, z których są wykonane: szczególnie łatwo ukręcić dysze, zrobioną ze zbyt miękkiego stopu. Ponadto czasami brakuje wewnetrznych uszczelek, przez co tyłem wycieka część farby. Boshhh... Na szczęście producenci oferują części wymienne.

Dla osób chcących zakupić nieco trwalszy, stojący na wyższym poziomie jakościowym lub markowy sprzęt (Opcja wygodnie) wchodzą w grę następujące opcje.

Paasche: jedna z niewielu marek mających w Polsce oficjalnego dystrybutora (http://www.kriskar.pl/aerografy.htm). Jest to bardzo ważna zaleta, jako że tylko obecność oficjalnych dystrybutorów w Polsce umożliwia użytkownikom szybki dostęp do akcesoriów i części zamiennych. Inaczej trzeba się liczyć z długimi czasami oczekiwania na części podróżujące z Japonii czy USA.
Paasche jest jedną z firm, która zamiast kopiować japońskie rozwiązania stworzyła swoje własne, bardzo wysokiej jakości produkty: gama dostępnych aerografów jest dość szeroka. Ostatnio często omawiany sprzęt na łamach forum, o dziwo, opinie użytkowników są mieszane.

Badger: kolejna z firm oferująca swoje unikalne rozwiązania, w Europie produkty Badgera sprzedawane są również pod marką Revell. Dobrą informacją jest, że firma Mirage (http://www.mirage-hobby.com.pl/index.php?tab=mod) ma na dniach podpisać kontrakt stając się przedstawicielem Badgera, co umożliwi polskim modelarzom szerszy dostęp do znakomitych (i bardzo popularnych w USA) produktów tej firmy.

Aztek: unikane rozwiązania Azteka (należącego do koncernu Testors) zaowocowały bardzo przyjaznymi dla modelarzy aerografami. Są dość proste w obsłudze, nie dysponując nadmiernymi możliwościami regulacji, zamiast tego posiadają komplet wymiennych dysz. Aerografów tych nie rozkręca się a proces czyszczenia ograniczony jest przedmuchania aero rozcieńczalnikiem. Ta zaleta Azteków jest zarazem ich największą wadą: po miesiącach intensywnego użytkowania i nie daj Boże po sesji której zapomnimy zwieńczyć czyszczeniem, psiukacza nie da sie rozkręcić aby wyczyścić ze wszelkich zaschniętych brudów. A nawet jak sie da to stracisz gwarancję.

Iwata: oryginalne produkty legendarnej Iwaty ( i bardzo podobnych do niej produktów japońskich i zachodnich firm jak np. Richpen, Firm Rock) są dostępne tylko przez internet, także w sklepach modelarskich. Jakością wykonania bija na głowę polskie czy chińskie odpowiedniki, ale kosztują znacznie drożej, no i utrudniony jest dostęp do oryginalnych części zamiennych. Tym niemniej, kto raz miał w łapkach Iwatę nie spojrzy nawet na tanie podróbki. Iwata cały czas pracuje nad rozwojem swoich konstrukcji,wprowadzając kolejne udogodnienia, np wyjmowane dysze na sztyft.

Łukowiak: popularna nazwa oryginalnego polskiego produktu pochodzącego z Łukowa. Specyficzna budowa powoduje , że jest lepszej jakości niż p-Iwaty, znacznie trudniej np. ukręcić głowicę. Jest jednym z najłatwiejszych do czyszczenia aerografów jakie miałem w rekach. W podobnej cenie jak p-Iwaty, stanowi dobrą (i patriotyczną Uśmiech ) alternatywę.

'Rusek': rozwiązanie w opcji 'tanio', jako że można go kupić za grosze, na giełdzie czy Allegro. Jak widać z nazwy, produkt dawnego ZSRR. Jakość i rozwiązania techniczne są sztandarowym przykładem 'radzieckiej myśli technicznej', niestety. Aero to podaje powietrze w sposób ciągły, przyciskiem zaś regulujemy ilość podawanej farby. Z tego względu nie nadaje się do zasilania butlami (których i tak nie polecam).

Tutaj znajdują się zaś opinie na temat dośc ciekawego rozwiązania niemieckiej firmy Triplex.

W tych wątkach odnajdziesz opinie użytkowników aerografów: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=11012
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20817
http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html

Jak rozcieńczać farby/ dobierać ciśnienie/ odległość?
Podstawowy problem początkującego modelarza podczas jego pierwszej pracy z 'psiukaczem'. Aerograf bowiem nie przyjmuje gęstych farb, z reguły farbę 'ze słoiczka' trzeba doprowadzić do odpowiedniej konsystencji. Ktoś kiedyś pierwszy użył terminu o konsystencji mleka i jest to bardzo dobre porównanie: trzeba tak rozcieńczyć farbę, aby przypominała mleko, a więc miała dość wodnistą konsystencję.
Ciśnienie robocze większości aerografów wynosi od 0,5 do 2,5 barów (8 do 36 PSI). Niższe (poniżej 0,8 - 1 bar czyli 14 PSI) stosowane są do efektów artystycznych np. kropelkowania. Ogólne zasady są następujące:
1.Im gęstsza farba tym wyższe ciśnienie powietrza.
2.Im gęstsza farba tym bliżej aerograf do malowanej powierzchni.
3.Im więcej farby w mieszance tym większa odległość do malowanej powierzchni.

Na początek proponuje: ustawić ciśnienie na ok. 1- 1,2 bar (o ile sprężarka ma regulacje ciśnienia), rozcieńczyć farbę do 'mleka', ustawić dyszę ok. 10 - 12 cm od powierzchni, i lekko dozować farbę, stopniowo zwiększając jej ilość. Następnie stopniowo zwiększając ciśnienie obserwować zmiany, po czym zapamiętać ustawienia najwygodniejsze/najbardziej komfortowe.

Aerograf jest urządzeniem wymagającym pewnej wprawy i nie da się przekazać recepty na jego idealne użytkowanie. Dlatego każdemu początkującemu radzę najpierw poćwiczyć: przy pomocy tuszu popróbować na kartce papieru ponanosić linie, kropki, łamańce, plamy itd. Po pierwszych ćwiczeniach można popróbować z farbą, przy okazji testując różne jej konsystencje. Nie ma nic bardziej frustrującego jak dokładne pomalowanie modelu, tylko po to, aby okazało się, że powstały zacieki czy tez 'pomarańczowa skórka'.

Więcej rad na temat malowania aerografem : http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=21164 (za link dziękuję Grzegorzowi Szłykowi)

Mój aero pluje/ pryska/ nie podaje farby/ nie maluje, pomóżcie!
Zazwyczaj są 3 najczęstsze powody takich zachowań:

1.Aerograf: niedokładnie skręcony i powietrze ulatuje gdzieś bokiem, zagubiony lub uszkodzony oring (zdarza się w używanych sprzętach), niedokładnie podłączony wąż powietrza lub (najczęściej) źle wyczyszczony aerograf po poprzednim malowaniu. Zazwyczaj w takim wypadku (o ile przyczyna nie jest ewidentna) najlepiej przerwać malowanie i dokładnie rozebrać , umyć, po czym ponownie złożyć aero.

2. Farba: źle rozcieńczona i za gęsta (lub zanieczyszczona) lub szybkoschnąca akrylowa. Z mojego doświadczenia wynika, że trudno farbę rozcieńczyć nad miarę, ale używanie zbyt gęstej jest dość częste. Farba stara (z kożuchem lub rozwarstwiona) nie nadaje się do precyzyjnego aerografu. Można też farbę dla pewności przefiltrować np. przez rajstopę. Dlatego tez preferuję markowe rozcieńczalniki, gdyż odnoszę wrażenie, że nadają farbie większej płynności. Odrębnym problemem są farby akrylowe, ponieważ bardzo szybko zasychają tworząc na Konicu igły farfocel, który skutecznie utrudnia pracę. Więcej o przezwyciężaniu problemów z malowaniem akrylami znajdziesz tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... php?t=7723.

3. Źródło powietrza: źle podłączone, może część powietrza wychodzi bokiem, sprzęt bez odwadniacza może podawać minimalne ilości oleju lub wody, które skutecznie zaburzają płynna pracę, butla z powietrzem, która dość szybko traci ciśnienie i staje się ono niewystarczające do malowania.
Ogólna uwaga: zanim zaczniesz wysyłać rozpaczliwe posty o pomoc sprawdź sam i postaraj się usunąć potencjalne powody wadliwego działania. Bardzo trudno jest zdiagnozować pracę Twojego aerografu na odległość i pomimo dobrych chęci rzadko forumowicze będą w stanie Ci pomóc ponad podanie powyższych, ogólnych wskazówek.

Jakie źródło powietrza?
Najlepszym źródłem powietrza jest bez wątpienia sprężarka zbudowana na bazie agregatu lodówkowego.
Dla wygodnych: oczywiście można nabyć drogi firmowy kompresor. Z reguły jednak będą posiadały połowę funkcji i kosztowały dwukrotnie drożej niż dobre samoróbki. Jeżeli nie czujesz się na siłach by samemu taką zbudować poszukaj na forum: kilka osób oferowało zrobić sprężarkę na zlecenie. Budżet całościowy z robocizną na sprężarkę full wypas nie przekroczy 500 złociszy.
Dla oszczędnych: zrobienie samemu zasilania aerografu jest naprawdę proste. Absolutnie najprostsze urządzenie kosztować będzie 0 zł (agregat ze złomu, wężyki z szuflady, filtr z malucha etc). Nawet przy zakupie wszystkiego od podstaw za kilkadziesiąt złotych można mieć działające urządzenie. Agregat to zakup w najbliższym serwisie AGD (koszt 20 – 50 zł), wężyki igielitowe i cybanty ze sklepu z narzędziami lub techniką samochodową (ok. 20 zł) filtr od Fiata żeby zbierał kurz i olej (chyba 10 zł). Dłuuugi wężyk może na pierwszy ogień służyć za zbiornik wyrównawczy. Poniżej kilka różnych pomysłów i opisów budowy sprężarki.

http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html
http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html
http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html
http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html
http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... index.html
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20899

Na dłuższą metę nie polecam puszek ze sprężonym powietrzem: kosztują drogo, szybko się zużywają, Jeszce szybciej tracą ciśnienie robocze. Aby zwiększyć wygodę ich użytkowania polecam trzymanie puszki podczas malowania w misce z ciepłą (nie gorącą!!!) wodą. Być może warto kupić jedną puszkę: zanim dorobisz się swego kompresora możesz już coś zmalować, ponadto pusta puszka może posłużyć jako materiał na zbiornik wyrównawczy.

Zdecydowanie nie polecam również wszelkich wynalazków typu chińskie kompresorki do pompowania opon. Bywają 'makgajwerzy', którzy próbują zatrudnić to-to do służby modelarskiej, ja jednak stanowczo utrzymuję, że szkoda czasu i pieniędzy (zwłaszcza, że sprężarka lodówkowa nowa z serwisu jest w cenie owego chińskiego badziewia). Kompresorki te są głośne, mało wydajne a ponadto ich żywotność jest zbliżona do tej, którą posiada jętka jednodniówka. Wściekły

Wiecej też tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20788
i tu:
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=19039 (za link dziękuję Grzegorzowi Szłykowi)

A oto krótka instrukcja jak zrobić domowym sposobem odwadniacz nadesłana przez Rafharta:

Odwadniacz montujemy po to , aby uzyskać jak najbardziej czyste źródło zasilania dla naszych aerografów. Sprawdza się gdy mammy plujący olejem agregat z lodówki i chcemy pozbyć się wody z przewodów.

Odwadniacz montujemy w najniższym punkcie instalacji , jest to prosty pojemnik mający zbierać wodę oraz olej z kompresora , do wykonania potrzebne będą :

- strzykawka
- końcówka od butli „Humbrola”( trzeba zakleić jeden otwór) lub zawór kulowy
- Klej CA
- rurka miedziana , lub rękojeść od prostego taniego noża (wydrążona w środku)

Generalnie chodzi aby całość była szczelna i „zawór” był umieszczony na dole , aby można było spuścić wodę z olejem. W rurce wykonujemy otwór na środku , wiercimy otwory w strzykawce , na dole strzykawki przyklejamy „zaworek” a na górze korek z obciętej końcówki strzykawki. Całość kleimy CA i gotowe. Montujemy miedzy filtrami a kompresorem. Warto sprawdzić szczelność zanurzając całość w wodzie ( oczywiście po wpięciu w instalacje i pod ciśnieniem) .

Uwaga , nie należy eksperymentować z szklanymi pojemnikami i trzeba zachować ostrożność przy pracach z urządzeniami pod wysokim ciśnieniem.


A tu dokładnej o zakupie taniego aero. tu

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 372
Rejestracja: 2006-12-23, 17:41
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

#22 Post autor: Marcin » 2007-04-25, 12:48

Ja mam jeszcze jedzno pytanie bo chcę sobie kupić taki aerograf:

http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?a ... rp=&f_pkt=


co o nim sądzicie,może ktoś się z nim zetknął?

Pozdro :-)

Awatar użytkownika
Mazter
Posty: 487
Rejestracja: 2006-08-02, 10:44

#23 Post autor: Mazter » 2007-04-25, 12:54

Marcin pisze:Ja mam jeszcze jedzno pytanie bo chcę sobie kupić taki aerograf:

http://www.mojehobby.pl/s...504&grp=&f_pkt=


co o nim sądzicie,może ktoś się z nim zetknął?

Pozdro
Zobacz wcześniejsze posty w tym temacie...

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 372
Rejestracja: 2006-12-23, 17:41
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

#24 Post autor: Marcin » 2007-04-25, 16:56

Nie widziałem aby ktoś wspominał o tym komkretnym modelu. :-)

Pozatym to ja mam się zarejstrować?

Pozdro :-)

Awatar użytkownika
Rasiak_14
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-15, 19:41
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

#25 Post autor: Rasiak_14 » 2007-04-26, 18:02


Awatar użytkownika
Rasiak_14
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-15, 19:41
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

#26 Post autor: Rasiak_14 » 2007-05-19, 10:40

Ja zamierzam kupić "łukowiaka". Czytałem na PWM iż jest on bardzo dobry. Jakie są wasze opinie na temat "łukowaków"???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniki Modelarskie”