[R] Savoia Marchetti S.M.79 Sparviero | Orlik
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[R] Savoia Marchetti S.M.79 Sparviero | Orlik
Witam.
Dawno mnie tutaj nie było więc czas w końcu się pokazać.
Na tapetę poszedł model którego dawno temu (po ukończeniu Ju-52) dostałem od kolegi El_pawa. Wcześniej nie miałem jakoś odwagi się za niego zabrać.
Jako podręcznik do budowy modelu będzie mi służyć relacja Wojtka, po której przeczytaniu wiem że projekt nie jest łatwy i wolny od błędów które pokazują się już na wstępie.
Standardowo okładeczka i trochę zawartości.
i wręgi
Na ostatnim zdjęciu choć trochę niewyraźnie widać jak nie zgrywa się linia podłogi na bocznych ścianach i wręgach, o ile w tylnej wrędze wystarczy wyciąć większy klin tak przednią już zostawie jak jest.
Do zobaczenia.
Pozdrawiam.
Dawno mnie tutaj nie było więc czas w końcu się pokazać.
Na tapetę poszedł model którego dawno temu (po ukończeniu Ju-52) dostałem od kolegi El_pawa. Wcześniej nie miałem jakoś odwagi się za niego zabrać.
Jako podręcznik do budowy modelu będzie mi służyć relacja Wojtka, po której przeczytaniu wiem że projekt nie jest łatwy i wolny od błędów które pokazują się już na wstępie.
Standardowo okładeczka i trochę zawartości.
i wręgi
Na ostatnim zdjęciu choć trochę niewyraźnie widać jak nie zgrywa się linia podłogi na bocznych ścianach i wręgach, o ile w tylnej wrędze wystarczy wyciąć większy klin tak przednią już zostawie jak jest.
Do zobaczenia.
Pozdrawiam.
Witam. Jedziemy dalej.
Zmontowałem szkielet dziobowej części kadłuba.
Zacząłem też część ogonową, i tu było trochę kombinacji.
Wojtek skrócił wręgę, ja podłogę (czerwona krecha). W projekcie wręga jest oparta na podłodze, gdybym to tak skleił na dolnym poszyciu później powstał by uskok, a podłogę i tak musiałem skracać bo miejsce mocowania zawiasu nie zgodziło by się z otworem na drzwi.
Skróciłem też jedną z burt w części ogonowej (czerwona krecha), burty miały różne długości. Następnie burty pozbawiłem białego paska (miejsca klejenia wręgi i sufitu, czerwone strzałki), zrobiłem to profilaktycznie bo Wojtkowi brakło poszycia na grzbiet. Nie zgadzają się też linie klejenia wręgi wewnątrz (zielone strzałki).
I całość.
Pozdrawiam.
Zmontowałem szkielet dziobowej części kadłuba.
Zacząłem też część ogonową, i tu było trochę kombinacji.
Wojtek skrócił wręgę, ja podłogę (czerwona krecha). W projekcie wręga jest oparta na podłodze, gdybym to tak skleił na dolnym poszyciu później powstał by uskok, a podłogę i tak musiałem skracać bo miejsce mocowania zawiasu nie zgodziło by się z otworem na drzwi.
Skróciłem też jedną z burt w części ogonowej (czerwona krecha), burty miały różne długości. Następnie burty pozbawiłem białego paska (miejsca klejenia wręgi i sufitu, czerwone strzałki), zrobiłem to profilaktycznie bo Wojtkowi brakło poszycia na grzbiet. Nie zgadzają się też linie klejenia wręgi wewnątrz (zielone strzałki).
I całość.
Pozdrawiam.
Witam.
Zmajstrowałem segment kadłuba przed kabiną pilotów. Zanim to zrobiłem musiałem wkleić wnękę na orczyki którą zmniejszyłem od góry. Poszycie przed kabiną nie pasowało zbyt dobrze, od dołu tego już nie widać bo jest zakryte innym fragmentem poszycia który nakleiłem na zakładkę, od góry powinno dać się to zakryć owiewką.
Wręga w tylnej części kadłuba też została zmodyfikowana.
Obie części kadłuba są już ze sobą sklejone ale to pokażę już następnym razem.
Pozdrawiam.
Zmajstrowałem segment kadłuba przed kabiną pilotów. Zanim to zrobiłem musiałem wkleić wnękę na orczyki którą zmniejszyłem od góry. Poszycie przed kabiną nie pasowało zbyt dobrze, od dołu tego już nie widać bo jest zakryte innym fragmentem poszycia który nakleiłem na zakładkę, od góry powinno dać się to zakryć owiewką.
Wręga w tylnej części kadłuba też została zmodyfikowana.
Obie części kadłuba są już ze sobą sklejone ale to pokażę już następnym razem.
Pozdrawiam.