[R] M4A3 Sherman GPM 15/2001
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[R] M4A3 Sherman GPM 15/2001
Witam w kolejnej relacji
Tym razem wybór padł na czołg legendę czyli Shermana.
Model został wydany przez firmę GPM w 2001 roku.
Autorem opracowania jest pan Piotr Mazurek.
Objętościowo wycinanka zawiera 10 stron A4 kartonu + 3 strony offsetu.
Rysunki montażowe zawierają 3 strony. Skala 1:25
Okładka
Podstawowe dane techniczne.
Długość - 619 cm,
Szerokość - 296 cm,
Wysokość - 271 cm,
Prześwit - 40 cm,
Prędkość maks. - 40 km/h,
Zasięg - do 200 km,
Ciężar - 32,9 t.,
Załoga - 5 żołnierzy,
Uzbrojenie - 1 armata 75 mm, 1 wkm przeciwlotniczy 12,7 Browning i 2-3 km 7,62 mm Browning,
Pancerz - do 81 mm,
Napęd - 5 sprzężonych silników gaźnikowych Chrysler o łącznej mocy 425 KM,
Pokonywane przeszkody:
- wzniesienia 30 st.,
- rowy szerokości 2,50 m,
- ściany wysokości 0,72 m,
- brody 1,24 m.
Wielkość modelu po sklejeniu: długość 24 cm, wysokość 13 cm, szerokość 10 cm
Przykładowe arkusze
Szkietet nie wymagał żadnych dodatkowych wzmocnień. Okazał się jednak o ok 1mm za długi w stosunku do poszycia.
Oklejona bryła kadłuba
Niestety dużym minusem tego opracowania są rysunki montażowe, które zamiast rozjaśniać wszystko to jeszcze komplikują. Na kilku częściach jest też pomylona numeracja.
Obecnie prace trwają nad układem jezdnym.
CDN ...
Pozdrawiam
Tym razem wybór padł na czołg legendę czyli Shermana.
Model został wydany przez firmę GPM w 2001 roku.
Autorem opracowania jest pan Piotr Mazurek.
Objętościowo wycinanka zawiera 10 stron A4 kartonu + 3 strony offsetu.
Rysunki montażowe zawierają 3 strony. Skala 1:25
Okładka
Podstawowe dane techniczne.
Długość - 619 cm,
Szerokość - 296 cm,
Wysokość - 271 cm,
Prześwit - 40 cm,
Prędkość maks. - 40 km/h,
Zasięg - do 200 km,
Ciężar - 32,9 t.,
Załoga - 5 żołnierzy,
Uzbrojenie - 1 armata 75 mm, 1 wkm przeciwlotniczy 12,7 Browning i 2-3 km 7,62 mm Browning,
Pancerz - do 81 mm,
Napęd - 5 sprzężonych silników gaźnikowych Chrysler o łącznej mocy 425 KM,
Pokonywane przeszkody:
- wzniesienia 30 st.,
- rowy szerokości 2,50 m,
- ściany wysokości 0,72 m,
- brody 1,24 m.
Wielkość modelu po sklejeniu: długość 24 cm, wysokość 13 cm, szerokość 10 cm
Przykładowe arkusze
Szkietet nie wymagał żadnych dodatkowych wzmocnień. Okazał się jednak o ok 1mm za długi w stosunku do poszycia.
Oklejona bryła kadłuba
Niestety dużym minusem tego opracowania są rysunki montażowe, które zamiast rozjaśniać wszystko to jeszcze komplikują. Na kilku częściach jest też pomylona numeracja.
Obecnie prace trwają nad układem jezdnym.
CDN ...
Pozdrawiam
Witam
Prace trwają ale widocznych efektów nie widać.
Oto wózki jezdne:
Próbka gąsienicy
Nie wiem jaki kolor powinny mieć zęby czarne, srebrne czy khaki ?
Marzy mi się takie II-wojenne trio - Sherman, T34 i Tygrys obok siebie.
Pozdrawiam
PS: DZiś wpadł mi w ręce Char B1 z WAK-u i gdybym nic nie miał na macie to pewnieby na nią trafił
Prace trwają ale widocznych efektów nie widać.
Oto wózki jezdne:
Próbka gąsienicy
Nie wiem jaki kolor powinny mieć zęby czarne, srebrne czy khaki ?
Ming pisze:Pewnie ciągnik Dragon + M4 na naczepie
Marzy mi się takie II-wojenne trio - Sherman, T34 i Tygrys obok siebie.
Pozdrawiam
PS: DZiś wpadł mi w ręce Char B1 z WAK-u i gdybym nic nie miał na macie to pewnieby na nią trafił
Zęby powinny mieć kolor taki jak cała gąsienica Khaki więc odpada. Myślę, że w tym przypadku srebrny będzie wyglądał lepiej niż czarny bo łączniki też są srebrne. Chyba, że zęby, razem z łącznikami są malowane przez Ciebie, to w tym wypadku najlepiej żeby cała gąsienica była w jednym, bardzo ciemnym, szarym kolorze (np. Gun Metal).el_paw pisze: Nie wiem jaki kolor powinny mieć zęby czarne, srebrne czy khaki ?
To też fajny zestawel_paw pisze:Marzy mi się takie II-wojenne trio - Sherman, T34 i Tygrys obok siebie.
Mnie przeraził układ jezdny w tym czołgu. Szczególnie budowa gąsienic, bo te żywiczne trochę kosztują... Czekam więc na relacjęel_paw pisze:DZiś wpadł mi w ręce Char B1 z WAK-u i gdybym nic nie miał na macie to pewnieby na nią trafił
Witam
Przerwa była długa, ale nareszcie uporałem się z podwoziem czołgu.
Gąski "przeszczepiłem" z Shermana od Hala, jedyne co musiałem zrobić, żeby pasowały to zwiększyć rozstaw koła napędowego.
Oto fotki:
Gąski są na razie założone bez kleju i niektóre zęby wymagają jeszcze wyrównania.
Postanowiłem go też trochę pobrudzić.
Pozdrawiam
Przerwa była długa, ale nareszcie uporałem się z podwoziem czołgu.
Gąski "przeszczepiłem" z Shermana od Hala, jedyne co musiałem zrobić, żeby pasowały to zwiększyć rozstaw koła napędowego.
Oto fotki:
Gąski są na razie założone bez kleju i niektóre zęby wymagają jeszcze wyrównania.
Postanowiłem go też trochę pobrudzić.
Pozdrawiam
Witam
Zmotywowany tym, że Iron 84 prawie mnie dogonił w postępie prac ze swoim Stuartem poztanowiłem i ja co nieco pogrzebać przy pełzaczu.
Jak był "zadek" to teraz czas na "przodek"
Dorobiłem też trochę osprzętu na pancerzu:
Za sprawą beznadziejnych rysunków montażowych model skleja się bardzo ciężko.
Nie wiem, czy dobrze poskładałem włazy kierowcy i przedniego strzelca Więcej w tym dedukcji niż pewności.
cdn ...
Pozdrawiam
Zmotywowany tym, że Iron 84 prawie mnie dogonił w postępie prac ze swoim Stuartem poztanowiłem i ja co nieco pogrzebać przy pełzaczu.
Jak był "zadek" to teraz czas na "przodek"
Dorobiłem też trochę osprzętu na pancerzu:
Za sprawą beznadziejnych rysunków montażowych model skleja się bardzo ciężko.
Nie wiem, czy dobrze poskładałem włazy kierowcy i przedniego strzelca Więcej w tym dedukcji niż pewności.
cdn ...
Pozdrawiam
Wizjery wysuwały się w górę a były osłonięte przez klatkę z prętów stalowych (na zdjęciu które zamieściłem jest ona obrócona razem ze schowanym wizjerem o 90⁰). Same wizjery miały kształt prostopadłościanu. Tak samo to wygląda dla wizjerów na wieży.
Tyle widać na zdjęciach z internetu...
Jeśli pianka jest w sprayu to bym uważał, bo może mieć dużą rozszerzalność i odkształcić szkielet.
Tyle widać na zdjęciach z internetu...
Jeśli pianka jest w sprayu to bym uważał, bo może mieć dużą rozszerzalność i odkształcić szkielet.