[R] Tyn 6 ADW Parowozy 1:25
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[R] Tyn 6 ADW Parowozy 1:25
Witajcie...
...wszyscy w mojej pierwszej w życiu relacji z budowy parowozu nigdy w życiu nie kleiłem w żadnej skali żadnego parowozu a teraz pod wpływem kilku relacji zamieszczonych na różnych forach postanowiłem spróbować swoich sił w tej dziedzinie w razie błednego nazewnictwa jak i wykonania proszę mnie od razu ripostować to moje początki w dziedzinie parowozów
[center][/center]
a teraz troszkę historii tego egzemplarza:
Parowóz Tyn 6 3636 na tor 1000 mm został wyprodukowany przez szczecińską fabrykę Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG w 1927 roku z numerem bocznym 3867. W tym samym roku został kupiony przez Danię gdzie pracował na kolei wąskotorowej Amstbahn Alsen na wyspie Alsen. W Danii parowóz ten pracował przez 6 lat po czym został wykupiony przez Gryficką Kolej Powiatową (Greifenbergen Kleinbahn). W 1940 cała kolej weszła w strukturę Pommersche Landesbahnen (koleje pomorskie). Parowóz do końca wojny służył z numerem "41" po czym w listopadzie 1946 roku został przejęty przez PKP i wpisany na inwentarz WMD Gryfice. Początkowo oznaczony jako Twn1-3636 a od 1961 roku jako Tyn 6 3636.
przebieg służby na PKP: 11.1946-WMD Gryfice;
08.1956-WMD Piaseczno;
03.1973-WMD Koszalin;
07.1973-WMD Ińsko;
05.1974-WMD Gryfice;
09.1974-WMD Ińsko;
01.1975-WMD Gryfice;
02.1977-wycofany ze służby
podstawowe dane techniczne:
typ: 1-C-1h2t;
układ osi: 1-3-1;
średnica kół napędnych: 1000 mm;
średnica kół tocznych : 560 mm;
masa parowozu próżnego: 20,2t;
masa parowozu w stanie służbowym: 25,7t;
największy nacisk osi na szynę: 6,6t
nadciśnienie pary w kotle: 1,2MPa/12KG/cm3;
moc parowozu: 133Kw/180km;
prędkość maksymalna: 50 km/h;
pojemność skrzyni wodnej: 3 m3;
pojemność skrzyni węglowej: 1t;
długość całkowita: 8150 mm;
szerokość: 2400 mm;
wysokość: 3700 mm;
hamulec: parowy;
coś o modelu:
model robi bardzo wielkie wrażenie wielkim z detalizowaniem. Ma bardzo dużo części przez co wydaje się czymś niesamowicie trudnym do ogarnięcia ale instrukcja jest bardzo przejrzysta i nawet osobie takiej jak ja czyli takiej która nie miała wcześniej styczności z parowozem wszystko wyjaśni i pokaże. Autorem modelu jest P. Adrian Wandtke i model jest opracowany w skali 1:25. Zdjęcia wszystkich arkuszy i modelu zrobionego przez autora można zobaczyć tutaj
przyszła pora aby pokazać co już zrobiłem
na pierwszy plan zgodnie z instrukcja poszło ostojnice skrzynia poddymnicza, a także poprzeczki łączące obie części ostoi:
jako że model jest sam w sobie mocno z detalizowany to ja również postanowiłem go tak zrobić. W modelu autor zamieścił wiele śrub lecz nie na każde zaznaczone miejsce są śruby dlatego dorobiłem sobie sam:
na powyższym zdjęciu jest 1500 śrubek w dwóch rozmiarach 1,7 i 1,1:
śruby śrubami ale postanowiłem również wykonać w miarę możliwości nity, a oto efekt mojej pracy nad nitami na jednej części ostojnicy:
model jest nieretuszowany ponieważ po wszystkich nitowaniach i śrubach będzie malowany
pozdrawiam serdecznie i zapraszam do udziału w relacji
...wszyscy w mojej pierwszej w życiu relacji z budowy parowozu nigdy w życiu nie kleiłem w żadnej skali żadnego parowozu a teraz pod wpływem kilku relacji zamieszczonych na różnych forach postanowiłem spróbować swoich sił w tej dziedzinie w razie błednego nazewnictwa jak i wykonania proszę mnie od razu ripostować to moje początki w dziedzinie parowozów
[center][/center]
a teraz troszkę historii tego egzemplarza:
Parowóz Tyn 6 3636 na tor 1000 mm został wyprodukowany przez szczecińską fabrykę Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG w 1927 roku z numerem bocznym 3867. W tym samym roku został kupiony przez Danię gdzie pracował na kolei wąskotorowej Amstbahn Alsen na wyspie Alsen. W Danii parowóz ten pracował przez 6 lat po czym został wykupiony przez Gryficką Kolej Powiatową (Greifenbergen Kleinbahn). W 1940 cała kolej weszła w strukturę Pommersche Landesbahnen (koleje pomorskie). Parowóz do końca wojny służył z numerem "41" po czym w listopadzie 1946 roku został przejęty przez PKP i wpisany na inwentarz WMD Gryfice. Początkowo oznaczony jako Twn1-3636 a od 1961 roku jako Tyn 6 3636.
przebieg służby na PKP: 11.1946-WMD Gryfice;
08.1956-WMD Piaseczno;
03.1973-WMD Koszalin;
07.1973-WMD Ińsko;
05.1974-WMD Gryfice;
09.1974-WMD Ińsko;
01.1975-WMD Gryfice;
02.1977-wycofany ze służby
podstawowe dane techniczne:
typ: 1-C-1h2t;
układ osi: 1-3-1;
średnica kół napędnych: 1000 mm;
średnica kół tocznych : 560 mm;
masa parowozu próżnego: 20,2t;
masa parowozu w stanie służbowym: 25,7t;
największy nacisk osi na szynę: 6,6t
nadciśnienie pary w kotle: 1,2MPa/12KG/cm3;
moc parowozu: 133Kw/180km;
prędkość maksymalna: 50 km/h;
pojemność skrzyni wodnej: 3 m3;
pojemność skrzyni węglowej: 1t;
długość całkowita: 8150 mm;
szerokość: 2400 mm;
wysokość: 3700 mm;
hamulec: parowy;
coś o modelu:
model robi bardzo wielkie wrażenie wielkim z detalizowaniem. Ma bardzo dużo części przez co wydaje się czymś niesamowicie trudnym do ogarnięcia ale instrukcja jest bardzo przejrzysta i nawet osobie takiej jak ja czyli takiej która nie miała wcześniej styczności z parowozem wszystko wyjaśni i pokaże. Autorem modelu jest P. Adrian Wandtke i model jest opracowany w skali 1:25. Zdjęcia wszystkich arkuszy i modelu zrobionego przez autora można zobaczyć tutaj
przyszła pora aby pokazać co już zrobiłem
na pierwszy plan zgodnie z instrukcja poszło ostojnice skrzynia poddymnicza, a także poprzeczki łączące obie części ostoi:
jako że model jest sam w sobie mocno z detalizowany to ja również postanowiłem go tak zrobić. W modelu autor zamieścił wiele śrub lecz nie na każde zaznaczone miejsce są śruby dlatego dorobiłem sobie sam:
na powyższym zdjęciu jest 1500 śrubek w dwóch rozmiarach 1,7 i 1,1:
śruby śrubami ale postanowiłem również wykonać w miarę możliwości nity, a oto efekt mojej pracy nad nitami na jednej części ostojnicy:
model jest nieretuszowany ponieważ po wszystkich nitowaniach i śrubach będzie malowany
pozdrawiam serdecznie i zapraszam do udziału w relacji
Byłem kilka razy w Wolsztyńskiej parowozowni i przy każdym parowozie zaglądałem do wnętrza ostoi. Wygląda to tak że nawet jeśli parowóz z zewnatrz jest ładnie odmalowany to ostoja wewnątrz jest czarna. Nie wiem tylko czy we wszystkich czarny kolor to zwykły brud czy były od środka malowane na czarno, bo w niektórych maszynach miejscami prześwitywał kolor czerwony.
Ja bym to zostawił tak jak jest.
Ja bym to zostawił tak jak jest.
ja również pozostawię tak jak jest zaufam autorowi, bo skoro z taką precyzją model jest zaprojektowany to nie sądzę aby takiego babola strzelił
a teraz do rzeczy:
przednia skrzynia poddymnicza:
wiem że nie wygląda to super ale będzie to jeszcze pomalowane na tej skrzyni jest 58 nitów
pozdrawiam i do następnego razu
a teraz do rzeczy:
przednia skrzynia poddymnicza:
wiem że nie wygląda to super ale będzie to jeszcze pomalowane na tej skrzyni jest 58 nitów
pozdrawiam i do następnego razu
Ostatnio zmieniony 2010-08-15, 21:27 przez belfast, łącznie zmieniany 1 raz.