[R] Tyn 6 ADW Parowozy 1:25

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

[R] Tyn 6 ADW Parowozy 1:25

#1 Post autor: belfast » 2010-08-12, 19:40

Witajcie... :mrgreen:
...wszyscy w mojej pierwszej w życiu relacji z budowy parowozu :-) nigdy w życiu nie kleiłem w żadnej skali żadnego parowozu a teraz pod wpływem kilku relacji zamieszczonych na różnych forach postanowiłem spróbować swoich sił w tej dziedzinie ;-) w razie błednego nazewnictwa jak i wykonania proszę mnie od razu ripostować :lol: :lol: to moje początki w dziedzinie parowozów ;-)
[center]Obrazek[/center]
:arrow: a teraz troszkę historii tego egzemplarza:
Parowóz Tyn 6 3636 na tor 1000 mm został wyprodukowany przez szczecińską fabrykę Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG w 1927 roku z numerem bocznym 3867. W tym samym roku został kupiony przez Danię gdzie pracował na kolei wąskotorowej Amstbahn Alsen na wyspie Alsen. W Danii parowóz ten pracował przez 6 lat po czym został wykupiony przez Gryficką Kolej Powiatową (Greifenbergen Kleinbahn). W 1940 cała kolej weszła w strukturę Pommersche Landesbahnen (koleje pomorskie). Parowóz do końca wojny służył z numerem "41" po czym w listopadzie 1946 roku został przejęty przez PKP i wpisany na inwentarz WMD Gryfice. Początkowo oznaczony jako Twn1-3636 a od 1961 roku jako Tyn 6 3636.
przebieg służby na PKP: 11.1946-WMD Gryfice;
08.1956-WMD Piaseczno;
03.1973-WMD Koszalin;
07.1973-WMD Ińsko;
05.1974-WMD Gryfice;
09.1974-WMD Ińsko;
01.1975-WMD Gryfice;
02.1977-wycofany ze służby
podstawowe dane techniczne:

typ: 1-C-1h2t;
układ osi: 1-3-1;
średnica kół napędnych: 1000 mm;
średnica kół tocznych : 560 mm;
masa parowozu próżnego: 20,2t;
masa parowozu w stanie służbowym: 25,7t;
największy nacisk osi na szynę: 6,6t
nadciśnienie pary w kotle: 1,2MPa/12KG/cm3;
moc parowozu: 133Kw/180km;
prędkość maksymalna: 50 km/h;
pojemność skrzyni wodnej: 3 m3;
pojemność skrzyni węglowej: 1t;
długość całkowita: 8150 mm;
szerokość: 2400 mm;
wysokość: 3700 mm;
hamulec: parowy;

:arrow: coś o modelu:
model robi bardzo wielkie wrażenie wielkim z detalizowaniem. Ma bardzo dużo części przez co wydaje się czymś niesamowicie trudnym do ogarnięcia ale instrukcja jest bardzo przejrzysta i nawet osobie takiej jak ja czyli takiej która nie miała wcześniej styczności z parowozem wszystko wyjaśni i pokaże. :mrgreen: Autorem modelu jest P. Adrian Wandtke i model jest opracowany w skali 1:25. Zdjęcia wszystkich arkuszy i modelu zrobionego przez autora można zobaczyć tutaj
:arrow: przyszła pora aby pokazać co już zrobiłem :mrgreen:
na pierwszy plan zgodnie z instrukcja poszło ostojnice skrzynia poddymnicza, a także poprzeczki łączące obie części ostoi:
Obrazek Obrazek
:arrow: jako że model jest sam w sobie mocno z detalizowany to ja również postanowiłem go tak zrobić. W modelu autor zamieścił wiele śrub lecz nie na każde zaznaczone miejsce są śruby dlatego dorobiłem sobie sam:
Obrazek Obrazek
na powyższym zdjęciu jest 1500 śrubek w dwóch rozmiarach 1,7 i 1,1:
Obrazek Obrazek
:arrow:
śruby śrubami ale postanowiłem również wykonać w miarę możliwości nity, a oto efekt mojej pracy nad nitami na jednej części ostojnicy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:arrow: model jest nieretuszowany ponieważ po wszystkich nitowaniach i śrubach będzie malowany ;-)
pozdrawiam serdecznie i zapraszam do udziału w relacji :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patryk.K
Posty: 493
Rejestracja: 2009-03-21, 23:15
Lokalizacja: Tychy

#2 Post autor: Patryk.K » 2010-08-12, 19:44

Dobrze, że nie kazałeś mi długo czekać na relację. :mrgreen:
Masz we mnie wiernego widza [zresztą jak zawsze] i komentatora [jak będę miał coś do powiedzenia] :mrgreen:
Dziękuję za pozdrowienia. :lol:

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#3 Post autor: belfast » 2010-08-12, 19:45

Patryk.K pisze:Dobrze, że nie kazałeś mi długo czekać na relację. :mrgreen:
doskonale wiesz że w większości przez Ciebie albo dzięki Tobie ta relacja powstała ;-)

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 203
Rejestracja: 2009-06-16, 17:30
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#4 Post autor: Zuru » 2010-08-12, 19:48

No no, powodzenia! :-D
Doskonały pomysł ze śrubami, nity też niczego sobie. :mrgreen:

Pozdrawiam Marcin.

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#5 Post autor: Abdomen » 2010-08-12, 20:21

No kolego, ciesze się że wystartowałeś z tą relacją. Mam ten parowozik w swoim zbiorze, ale raczej poczeka aż zaopatrze się w aerograf.
Masz we mnie wiernego widza.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#6 Post autor: belfast » 2010-08-13, 21:33

Witam wszystkich :mrgreen:
mam pytanie odnośnie koloru ostoi: czy nie jest błędem to że od zewnętrznej strony ostoja jest czerwona a od wewnątrz czarna :?: poprzeglądałem kilka relacji i tam były zawsze jednego koloru, albo całe czerwone, albo cale czarne.. czy ktoś może wie jak powinno być :?: :-?

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#7 Post autor: Abdomen » 2010-08-14, 06:51

Byłem kilka razy w Wolsztyńskiej parowozowni i przy każdym parowozie zaglądałem do wnętrza ostoi. Wygląda to tak że nawet jeśli parowóz z zewnatrz jest ładnie odmalowany to ostoja wewnątrz jest czarna. Nie wiem tylko czy we wszystkich czarny kolor to zwykły brud czy były od środka malowane na czarno, bo w niektórych maszynach miejscami prześwitywał kolor czerwony.
Ja bym to zostawił tak jak jest.

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#8 Post autor: belfast » 2010-08-15, 13:27

ja również pozostawię tak jak jest :mrgreen: zaufam autorowi, bo skoro z taką precyzją model jest zaprojektowany to nie sądzę aby takiego babola strzelił :-P
a teraz do rzeczy:
:arrow: przednia skrzynia poddymnicza:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:arrow: wiem że nie wygląda to super ale będzie to jeszcze pomalowane ;-) na tej skrzyni jest 58 nitów ;-)
pozdrawiam i do następnego razu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2010-08-15, 21:27 przez belfast, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patryk.K
Posty: 493
Rejestracja: 2009-03-21, 23:15
Lokalizacja: Tychy

#9 Post autor: Patryk.K » 2010-08-15, 13:34

belfast pisze:zaufam autorowi, bo skoro z taką precyzją model jest zaprojektowany to nie sądzę aby takiego babola strzelił
To samo Ci mówiłem. :mrgreen:
Fajna taka skrzynka :mrgreen: nawet są otwory na kubki z ciepłą herbatą np. :lol:

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#10 Post autor: belfast » 2010-08-15, 13:35

Patryk.K pisze: nawet są otwory na kubki z ciepłą herbatą np. :lol:
myślę że przy kotle na pewno im zimno :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Patryk.K
Posty: 493
Rejestracja: 2009-03-21, 23:15
Lokalizacja: Tychy

#11 Post autor: Patryk.K » 2010-08-15, 13:38

Po drugie co to za kocioł, chyba taki niewidzialny jak na razie. :lol:

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#12 Post autor: belfast » 2010-08-15, 13:40

Patryk.K pisze: jak na razie. :lol:
dobrze powiedziane :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patryk.K
Posty: 493
Rejestracja: 2009-03-21, 23:15
Lokalizacja: Tychy

#13 Post autor: Patryk.K » 2010-08-15, 13:43

Niewidzialny kocioł ekologiczny :lol: wersja kieszonkowa gratis. :lol:
Podziwiam Cię za te śrubki i nity. :-> W sumie nakład pracy podobny jak przy bloczkach :lol: My chyba lubimy takie rzeczy. :lol: :mrgreen:

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#14 Post autor: belfast » 2010-08-15, 13:45

Patryk.K pisze: My chyba lubimy takie rzeczy. :lol: :mrgreen:
ciekawe stwierdzenie ;-)

Awatar użytkownika
Patryk.K
Posty: 493
Rejestracja: 2009-03-21, 23:15
Lokalizacja: Tychy

#15 Post autor: Patryk.K » 2010-08-15, 13:47

Hahah ee yy to nie tak jak myślisz. :lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”