[Relacja] Sd.Kfz 250/1 (alt) Modelik

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

[Relacja] Sd.Kfz 250/1 (alt) Modelik

#1 Post autor: Abdomen » 2009-04-09, 12:55

Witam w kolejnej relacji. Tym razem wybór padł na coś z gąskami.

Okładka, przykładowe rysunki i arkusze.

Obrazek Obrazek Obrazek

Krótki rys historyczny:

W drugiej połowie lat trzydziestych rozpisany zostaje konkurs na nowy półgąsienicowy transporter rozpoznawczy, mający stanowić uzupełnienie dla tzw. dużego transportera Sd Kfz 251. Podobnie jak poprzednio i tutaj postanowiono wykorzystać podzespoły budowanego już transportera półgąsienicowego - wykorzystano podwozie Zgkw 1 ton D7p (Sd Kfz 10) produkowanego przez zakłady Demag.
Pierwszym zbudowanym pojazdem był wzorzec dla opancerzonych pojazdów rozpoznawczych i transportera amunicji dla nowo formowanej artylerii szturmowej. Nowy pojazd oznaczony jako D II3 zbudowano przez skrócenie podwozia transportera Demag o jedną parę kół nośnych.
Zabudowana na normalnym podwoziu nadbudówka pancerna była zbyt ciężka i pojazd był mało ruchliwy, chociaż zastosowane grubości blach były niewielkie i nie zalecano stosowania pojazdów bezpośrednio pod ostrzałem nieprzyjaciela.
W końcu w czerwcu 1941 roku ruszyła produkcja nowego lekkiego transportera opancerzonego oznaczonego jako Sd Kfz (gerat 89) 250. Od października 1943 roku rozpoczęto produkcje zmodyfikowanej wersji pojazdu oznaczonej jako "neu". Od poprzednika różniła się nowym, mniej skomplikowanym ułożeniem blach pancerza.
Sd Kfz 250 produkowano w 12 standardowych wersjach różniących się przeznaczeniem i wyposażeniem.
Zbudowano ogółem ponad 12 000 egzemplarzy wszystkich wersji.
Pojazdy służyły do końca wojny w jednostkach grenadierów pancernych, saperów i jednostkach rozpoznawczych. Najpopularniejszy pojazd tego typu to Sd Kfz 250/3 o nazwie własnej "GREIF" używany przez marszałka E.Rommla w Afryce jako pojazd sztabowy.

Model przedstawia pojazd w malowaniu 6 dywizji pancernej z okresu walk pod Kurskiem w lipcu 1943 roku.

Jak narazie idzie bez zgrzytów. Zlepiłem wannę kadłuba. Nastepnie pod nóż pójdą podłoga i przegroda czołowa.

Obrazek Obrazek Obrazek

Do zobaczenia niebawem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ming
Posty: 579
Rejestracja: 2008-11-19, 20:49
Lokalizacja: Staszów/Kielce

[Relacja] Sd.Kfz 250/1 (alt) Modelik

#2 Post autor: Ming » 2009-04-09, 15:16

Widzę że kleimy tan sam model w tym samym czasie :mrgreen: . Relacja zapowiada się ciekawie ;-) Ja jestem trochę dalej bo już przy gąskach :-)

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#3 Post autor: Kroolo » 2009-04-09, 23:26

Ja mam tego z wydawnictwa Pro Model - tym bardziej będę podpatrywał budowę Twego SdKfzeta. Powodzenia!

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#4 Post autor: r-t » 2009-04-09, 23:44

Model znany, ale rzadko spotykany :-D długo czekałem/namawiałem na ten projekt :D Ja się przymierzam do tego modelu w plastiku ;)

Pozdrawiam r-t

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#5 Post autor: Abdomen » 2009-04-14, 19:39

Witam.

Minęło trochę czasu więc czas na aktualizacje. Robiąc przymiarki podłogi natrafiłem na niezbyt dobre spasowanie białych pól, bałem się że będą z tym problemy, ale na szczęście obyło się bez nich. Nastepnie jeśli chodzi o element 4h, według numerku na ostanim fragmencie podłogi miał on służyć jako podstawa elementu 4f, ale okazał się za duży, natomiast idealnie pasował jako wzmocnienie górnej powierzchni części 4f.

Obrazek Obrazek Obrazek

Z przegrodą czołową obyło się bez niespodzianek.

Obrazek Obrazek Obrazek

Zrobiłem też obudowę miski olejowej.

Obrazek

I widok na całość.

Obrazek

Teraz zabieram się za silnik.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ming
Posty: 579
Rejestracja: 2008-11-19, 20:49
Lokalizacja: Staszów/Kielce

[Relacja] Sd.Kfz 250/1 (alt) Modelik

#6 Post autor: Ming » 2009-04-19, 16:19

Musisz zrobić układ kierowniczy przed zamontowaniem silnika ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”