Sporo pytań początkującego

Poznajemy nowe techniki modelaowania, sklejania...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Venator
Posty: 18
Rejestracja: 2009-02-24, 22:00
Lokalizacja: Świdnica

Sporo pytań początkującego

#1 Post autor: Venator » 2009-02-24, 23:15

Witam,

Jestem początkującym modelarzem, ale parę sklejonych prostych pojazdów już za sobą mam. Chciałbym zabrać się więc za coś bardziej ambitnego. I porządnie to pomalować.

Do tej pory sklejałem modele w skali 1/72. Wpadła mi jednak w oko skala 1/35. Model większy, więcej szczegółów, więcej możliwości... Aha, interesują mnie czołgi, ewentualnie pojazdy opancerzone z okresu WW II.



Na początek potrzebuję jednak odpowiedniego modelarskiego ekwipunku. Mam zamiar zrobić duże zakupy w internetowym sklepie modelarskim. Oczywiście nie jestem milionerem i każda oszczędność mile widziana...

1. Zacznijmy więc od farb. Wydaje mi się, że na początek akrylowe Pactry będą najodpowiedniejsze. Moglibyście mi podpowiedzieć spis kolorów, które na bank trzeba kupić, bo na pewno się kiedyś przydadzą? Chodzi o takie najczęściej pojawiające się w maskowaniach, jak również potrzebne do robienia błotka, rdzy itp.

2. Nie sądzę, abym potrzebował na początku aerografu :roll:. Za to porządne pędzelki będą jak najbardziej na miejscu. Wiem, że dzielą się na dwa typy: okrągłe oraz płaskie. Jakie rozmiary z obu typów kupić?

3. Szpachla. I szpachlówka. Czego najlepiej używać i aby było w rozsądnej cenie?

4. Rozcieńczalnik do akrylowych farb. Wystarczy sama woda, czy lepiej coś firmowego?

5. Czy do malowania maskowania czołgów pasy maskujące są niezbędne? Czy można sobie poradzić bez nich? A może wystarczy zwykła taśma klejąca?

6. To pytanie może zabrzmieć głupio. W czym najlepiej mieszać farby i w jaki sposób je tam wlewać, żeby nie zafajdać całego biurka? Aha, powiedzcie mi proszę jeszcze w jakich proporcjach farba (w moim przypadku akrylowa)/rozpuszczalnik.