Land Rover 109'' LWB 1:24 Italeri [projekt Grupowy]

Galerie i warsztaty z budowy

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

Land Rover 109'' LWB 1:24 Italeri [projekt Grupowy]

#1 Post autor: r-t » 2009-02-23, 15:45

Relację czas zacząć :mrgreen:

Na początek powiem kilka słów na temat tej jakże wyjątkowej marki i jej już dosyć wiekowego dziecka :-P

W 1948 roku w brytyjskim mieście Solihull niedaleko Birmingham firma Rover rozpoczęła produkcje samochodów terenowych pod nazwą Land Rover :-) Nieco później Land Rover stał się oddzielną marką produkującą tylko i wyłącznie samochody terenowe na potrzeby armii brytyjskiej jak i zwykłych szarych obywateli.
Podstawowymi modelami pojazdów tej marki są :
Land Rover Serii I; II; oraz III, Range Rover w trzech generacjach, Discovery także w trzech oraz Frelander w dwóch generacjach <występowały jeszcze pół ciężarówki jak i cała masa prototypowych modeli>

Seria III, bo to właśnie ona jest głównym bohaterem tej relacji została wypuszczona w 1971 roku jako następca Serii IIA <w między czasie rozpoczęła się produkcja Range Rober'a (1970)>, występowała ona w czterech odmianach silnika <3 benzynowe oraz jeden Diesel>. Model ten był produkowany do 1985 roku w łącznej ilości 440000 sztuk.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że Land Rover jest chyba najbardziej żywotną marką, gdyż ze wszystkich wyprodukowanych prze niego samochodów aż 70% z nich nadal możemy spotkać na drogach całego świata :!:

Jeśli ktoś byłby zainteresowany dodatkowymi informacjami to chętnie ich udzielę 8-)


A teraz czas na In-box:

Najpierw pudło i kalki <za wiele ich nie jest :roll: >


Obrazek Obrazek

A następnie to co daje Nam Italerka za dostć spore pieniądze :-/

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Rama niestety posada kilka niewielkich nadlewek ale to dało by się zwalczyć nożem i pilnikiem, bardziej jednak martwi mnie fakt, że jest zrobiona nie tak jak jest w oryginale :

Obrazek

Po przeanalizowaniu instrukcji stwierdzam, że trzeba będzie sporo popracować nad samą karoserią a dokładniej jej brzuchem :evil: damy radę.

Jak już wspominałem ma to byś przeróbka off-road :-P

Ramę chcę wykonać od podstaw z blaszki miedzianej o grubości 0,05mm co będzie dla mnie nie lada wyzwaniem :roll:

Zawieszenie planuję przerobić tak by odwzorowywało te z modelu Discovery '92, i z tego powodu zastanawiam się nad posadzeniem 109tki na ramie Disco 8-)

Ok na razie tyle tej paplaniny. Mam tylko nadzieję, że ten model będzie chciał współpracować ze mną :-P

Pozdrawiam i zapraszam do kibicowania bo motywacja będzie mi bardzo, bardzo potrzebna ;-)




r-t.
Ostatnio zmieniony 2009-03-21, 14:22 przez r-t, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adamos13
Posty: 131
Rejestracja: 2008-11-01, 10:37
Lokalizacja: Jedlicze

#2 Post autor: adamos13 » 2009-02-23, 16:26

Super temat a jeśli już tak dużo wiesz o LR to powiedz mi bo gdzieś kiedyś zasłyszałem że mają aluminiowe nadwozia a nie jak większość samochodów stalowe ? - może tutaj tkwi :evil: w tej niezawodności :mrgreen:
zasiadam w pierwszym rzędzie

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#3 Post autor: r-t » 2009-02-23, 16:33

Wiec tak :-P Nie iem jak to się tyczy najnowszych modeli, ale z całą pewnością starsze modele takie jak Discovery 1/2, Defender jak i klasyczne Land Rovery mają nadwozie aluminiowe <chodzi t konkretnie o zewnętrzne poszycie drzwi, nadkola maska, w Disco dach jest stalowy i wnętrze też gdyż jest konstrukcją która to wszystko usztywnia>

Pozdrawiam.

Zajcu
Posty: 214
Rejestracja: 2008-12-05, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

#4 Post autor: Zajcu » 2009-02-23, 17:35

no to miłej pracy :-)

Awatar użytkownika
edipodium
Posty: 1345
Rejestracja: 2007-07-23, 10:06
Lokalizacja: Poręby
Kontakt:

#5 Post autor: edipodium » 2009-02-23, 18:10

Fajny temat, wóz w sam raz na jakieś safari :mrgreen: . Jak skleisz to się trzeba wybrać na jakiś Madagaskar ;-) :-P .
Pozdro!

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#6 Post autor: r-t » 2009-02-23, 19:22

Edi to właśnie jest nadwozie safari :-P idealne do Kenii, Nigerii itp. :-P

Przejdźmy do samego modelu . . .

Otóż nie mogłem oprzeć się pokusie zatopienia skalpela we wspomnianej już blaszce 8-) i takim oto sposobem mam wycięty i spasowany na sucho prawie cały element ramy a dokładniej tylną spinkę podłużnic :-P
Jutro mam zamiar to wszystko zlutować o ile będę w stanie skoczyć do sklepu po lutownicę gazową i cynę o małej średnicy :roll: Tak jak na zdjęciu do środka wmontuje wzmocnienia z drucika i średnicy 1mm. Jeśli miał bym przeliczać to blaszka powinna być grubości ok 0,1 mm, ale takiej niestety pod ręką nie miałem więc jak na razie robię z tego co mam :-/ Na szczęście z prób wynikło że po zlutowaniu jakiegoś elementu jest on dosyć sztywny :->

a teraz zdjęcia <te mniej istotne będę wklejał w postaci miniaturek> :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#7 Post autor: r-t » 2009-02-24, 13:23

No i pierwsze luty mam za sobą :roll: fakt faktem konstrukcja jest bardzo sztywna co mnie cieszy :-P ale muszę popracować nad estetycznym prowadzeniem lutu :-/
Cóż przegrzana miedź nie jest już taka ładna jak wcześniej, zlepienie tego do kupy zajęło mi godzinę więc nie jest źle. Po skończeniu ramy będzie ona szpachlowana miejscami ;-)

Obrazek Obrazek


Prosiłbym o jakieś sugestie odnośnie moich prac :roll:

olejna aktualizacja jutro bądź w środę :-)

Awatar użytkownika
Haluś
Posty: 768
Rejestracja: 2007-03-14, 20:13
Lokalizacja: Racibórz

#8 Post autor: Haluś » 2009-02-24, 14:13

Noo ambitne zadanie Sobie postawiłeś , tylko podziwiać ;-) Wykonanie takiej ramy od podstaw na pewno wiele wniesie do modelu.
Jak narazie nie ma się do czego przyczepić :mrgreen:
Powodzenia w dalszych pracach :->

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#9 Post autor: r-t » 2009-02-24, 20:14

Nie ma czego podziwiać moim zdaniem :roll:

I zaczęły się schody razem z pierwszym fikuśnym elementem kształtu bliżej nieokreślonego :-?
Zdjęcia miały być jutro ale cza znalazłem i dziś by to poskładać do kupy i wstępnie wypiłować, efekt nie zadowala mnie zbytnio ale na razie nie mam siły zaczynać z tym duperelkiem od nowa :-| może później.
A tak to wygląda :

Obrazek


Edit:

Doszedł kolejny element, tym razem belka poprzeczna która będzie się znajdowała pod obudową sprzęgła, zrobiłem ją nieco inaczej aniżeli zaproponowali to inżynierowie z Włoch gdyż była jakaś taka dziwna i jej kształt był taki a nie inny żeby szło to jakoś łatwym sposobem do ramy plastikowej przykleić :-P Gdy będę tą belkę mocował do ramy wtedy poprawię jedną z tych płytek gdyż mi opadła a teraz już mi się nie chce na to maleństwo patrzeć :-P Wysokość i szerokość tego profilu to odpowiednio, 2 i 5 mm :roll:

Obrazek Obrazek

A teraz tak w ramach off-topu mój warsztacik, czyli to czego użyłem do tej pory w tym modelu, jedynie pominąłem przyrządy i materiały lutownicze bo je mam w piwnicy :-(

Obrazek


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#10 Post autor: r-t » 2009-02-27, 17:27

Czas na małą aktualizację.
Skończyłem dorabianie poprzeczek ramy, jest ich łącznie 7 z czego 2 były pominięte przez Italeri, dlaczego :?: Dobre pytanie, może przez oszczędność a może uznali, że nie są one potrzebne skoro ich nie będzie widać :?: Trudno.
Tak to wygląda po wstępnym szlifowaniu, ostatnie 4 elementy z których brakowało drugiego i ostatniego i wszystkie od przodu do tyłu :

Obrazek Obrazek
Rozbebeszyłem ramę plastikową, wyciąłem podłużnice i zacząłem lutowanie pierwszej. Mo i zonk :roll: koniec gazu w butli :-/ Na razie mam połowę pierwszej gotową. jak będzie cała wtedy poprawię jeszcze geometrię <w tym celu pozostawiłem szparki między elementami, potem je także zalutuje> gdyż jest ona trudna do utrzymania ale jakoś daję radę ;-)

Obrazek Obrazek

Z lutowaniem teraz będę miał przestój, ale będę mógł się zająć innymi elementami, a konkretniej zawieszeniem :-)
W sumie zastanawiam się nad tym czy faktycznie robić zawieszenie z Discovery czy może pozostawić takie jak jest i jedynie zrobić go od podstaw :roll:
Ok wyjdzie w praniu.

Pozdrawiam r-t.

Awatar użytkownika
CHESTER
Posty: 80
Rejestracja: 2007-04-02, 16:46
Lokalizacja: Lublin

#11 Post autor: CHESTER » 2009-02-28, 17:52

r-t pisze: a teraz zdjęcia <te mniej istotne będę wklejał w postaci miniaturek>
Dawaj odrazu wszystkie duże, przy takiej robocie wszystko jest ciekawe i istotone. Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#12 Post autor: r-t » 2009-03-07, 09:10

Demolki ciąg dalszy :-P pokroiłem karoserię, z raczej to co w oryginale można bez problemu zdjąć bądź otworzyć gdyż samochody te są powszechnie znane z całej masy szpar i luzów na karoserii :lol:
Dokleiłem podłogę, przegrodę o nadkola, wyciąłem drzwi, maskę i błotniki, te 2 ostatnie zostały na próbę pomalowane sprayem tamki :-P ale na razie ich nie pokażę.
Plastik jest strasznie twardy i gruby co mnie doprowadza do szewskiej pasji :evil:
Lufciki. a raczej cały panel wyciąłem gdyż dorobię w nim co nieco z metalu i tak będzie mi łatwiej to robić :mrgreen:
wnętrze malowane będzie chyba aero :roll: o ile uda mi się go uruchomić, a jak nie to pojadę z pędzla.

tak to wszystko wygląda teraz :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#13 Post autor: r-t » 2009-03-21, 14:20

Żeby nie było że się obijam, albo zrezygnowałem, bądź też przeniosłem się na stałe do kartonu prezentuję to nad czym teraz dłubię, czyli układ napędowy a raczej to coś co ma nim być :evil: :-? "blok silnika" wyciąłem z ramy, dokleiłem skrzynie i pomalowałem ją na aluminium matt, ta samo postąpiłem z reduktorem, skleiłem wyciąłem to co było zbędne i pomalowałem po czym połączyłem ze skrzynią, na koniec dokleiłem bęben hamulca postojowego uprzednio pomalowany tamiyowskim x-18 semi gloss black :-) później położę jeszcze jedną warstwę na skrzynie i reduktor no i pomaluję silnik, ale to po dorobieniu reszty.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na ostatnim zdjęciu mniej więcej widać jak to powinno wyglądać :roll:
Teraz nadszedł czas na wszelkiego rodzaju linki, odpowietrzniki, czujniki, drążki itd. czyli czas na dorabianie tego czego nie ma 8-)

Buda dalej się robi, obecnie jestem na etapie szpachlowania podłogi od spodu, następnie będę musiał dorobić tylne nadkola ale najpierw muszę dokopać się do jakichś zdjęć które je prezentują :roll: czyli muszę się uśmiechnąć do brata żeby zrobił kilka zdjęć dla mnie.

Jakiś czas temu skleiłem i pomalowałem kanister który zaprezentowałem w temacie Malowanie kanistrów :-P

Chyba nadszedł święty czas by zająć się dalej ramą :roll:
W sumie mogę zrobić prawie całą budę na gotowo a później tylko ją nałożyć na ramę.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#14 Post autor: r-t » 2009-04-11, 16:56

Kolejna część poszła pod nóż, tym razem osłona chłodnicy i grill, ta fabryczna była nie do przyjęcia, poza tym obiegała nieco od pierwowzoru. Cóż tu dużo gadać, wziąłem kawałek blaszki mosiężnej 0.2 mm. rozplanowałem otwory, które od razu wyciąłem. Co prawda w jednym miejscu przesadziłem ze szlifowaniem ale tragedii nie będzie gdyż to miejsce będzie ukryte pod grillem :-P przed malowaniem jeszcze co nieco poprawię
Obrazek Obrazek
Wspomniany już grill też nieco odbiega od oryginału, ale myślę że jakoś z tym sobie poradzę, jak skombinuje siateczkę to go skleję do kupy :-)
Obrazek Obrazek
A tak prezentuje się całość na sucho :-)
Obrazek

EDIT: Przymiarka :-P
Obrazek
Siatka jest troszkę drobna, ale niestety taka musi być by za bardzo nie było widać otchłani komory silnika, niestety wiejącej pustką.

Całą moją dokumentacją i pomocą naukową jest strona sklepu internetowego a konkretniej katalog części :mrgreen:
Zdjęcia zaczerpnąłem z ebay.co.uk

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#15 Post autor: r-t » 2009-04-12, 21:12

Kolejna odsłona monologu :-P i kolejny element poszedł pod nóż :-o
Tym razem panel będący przedłużeniem osłony przedziału silnikowego, w którym są umieszczone wywietrzniki :-P element charakterystyczny chyba we wszystkich modelach LR tej linii :-P działa to na zasadzie takiej, im szybciej jedziesz tym bardziej dmucha :mrgreen: udało mi się to równo odciąć i wyciąć z mojej miedzianej blaszki element zastępczy zaopatrzony w otwory "klimy". Mam też wycięte dekle ale na razie to tylko płaskie kawałki blaszki więc nie ma co pokazywać. Jutro dorobię uszczelki z koszulki drucika telefonicznego, zawiasy i zamontuję owe dekle. później będzie można się brać za zawiasy maski :-). Element kt. dziś wkleiłem zostanie docięty jeszcze po obu bokach ale dopiero podczas montażu drzwi by nie było żadnych szpar :-)

Na początek odcięty element:
Obrazek
a tak wygląda dorobiony:
Obrazek Obrazek

Łącznie 2 godziny dłubaniny :-/ ale coś w tym chyba jest skoro chce mi się tak z tym bawić :mrgreen:

Pozdrawiam czytelników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galerie i warsztaty”