[Relacja] Jelcz-Berljet PR 100 Modelik 12/2007
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[Relacja] Jelcz-Berljet PR 100 Modelik 12/2007
Witam.
Korzystając z tego że dziś w Bydgoszczy nieciekawa pogoda
postanowiłem zabrać się za budowę tego autobusu.
Parę słów o samym pojeździe:
W latach siedemdziesiątych, Jelczańskie Zakłady Samochodowe - czołowy polski dostawca autobusów - zaczęły poszukiwać następcy dla przestarzałego Jelcza 706 RTO, czyli popularnego "Ogórka". W końcu w roku 1972 zdecydowano się na podpisanie umowy licencyjnej z upadającym, francuskim Berlietem. Jeszcze w tym samym roku zmontowano w Jelczu 20 autobusów w 95% z części zachodnich (w kolejnych latach produkcji udział polskich części stopniowo zwiększano, co odbiło się niekorzystnie na jakości autobusu). Ponieważ PR 100 nie do końca spełniał wymagania strony polskiej (brak trzecich drzwi, mała pojemność), traktowano go jako model przejściowy już w momencie wprowadzania do produkcji
Rodzaj Średniopodłogowy
Długość 11230 mm
Szerokość 2500 mm
Wysokość 2900 mm
Rozstaw osi 5800 mm
Masa własna 8300 kg
Miejsca ogółem 97
Miejsca siedzące 29+1
Silnik Berliet V800, o poj. 8,82 l i mocy 170 KM
Skrzynia biegów półautomatyczna Wilson 60 ME / manualna Wilson BXSA 108
Dane z www.wikipedia.pl
Zdjęcie prawdziwego jelcza:
Zdjęcie okładki:
A oto co dziś udało mi się przy nim zdiałać:
Na razie tyle.
Pozdrawiam.
Korzystając z tego że dziś w Bydgoszczy nieciekawa pogoda
postanowiłem zabrać się za budowę tego autobusu.
Parę słów o samym pojeździe:
W latach siedemdziesiątych, Jelczańskie Zakłady Samochodowe - czołowy polski dostawca autobusów - zaczęły poszukiwać następcy dla przestarzałego Jelcza 706 RTO, czyli popularnego "Ogórka". W końcu w roku 1972 zdecydowano się na podpisanie umowy licencyjnej z upadającym, francuskim Berlietem. Jeszcze w tym samym roku zmontowano w Jelczu 20 autobusów w 95% z części zachodnich (w kolejnych latach produkcji udział polskich części stopniowo zwiększano, co odbiło się niekorzystnie na jakości autobusu). Ponieważ PR 100 nie do końca spełniał wymagania strony polskiej (brak trzecich drzwi, mała pojemność), traktowano go jako model przejściowy już w momencie wprowadzania do produkcji
Rodzaj Średniopodłogowy
Długość 11230 mm
Szerokość 2500 mm
Wysokość 2900 mm
Rozstaw osi 5800 mm
Masa własna 8300 kg
Miejsca ogółem 97
Miejsca siedzące 29+1
Silnik Berliet V800, o poj. 8,82 l i mocy 170 KM
Skrzynia biegów półautomatyczna Wilson 60 ME / manualna Wilson BXSA 108
Dane z www.wikipedia.pl
Zdjęcie prawdziwego jelcza:
Zdjęcie okładki:
A oto co dziś udało mi się przy nim zdiałać:
Na razie tyle.
Pozdrawiam.
Widzę że Kroolo, wyraził swoją aprobatę dla tej relacji
Dziś udało mi się zrobić niewiele to dlatego, że mam niedzielnego lenia.
W ciągu 3 godzin dłubania wyciąłem 42 takie trójkąciki
posklejałem je razem i przykleiłem do podłogi i podłużnic.
Pierwotnie miały być pełne ale ja postanowiłem wyciąć środki myślę,
że tak wygląda to lepiej.
Całość teraz bardziej przypomina podłogę wagonu kolejowego niż autobus.
Białe miejsca to jeszcze mokry wikol jeśli po wyschnięciu zostaną białe plamy to sie domaluje.
to tyle na dziś bo bolą mnie palce od przyciskania nożyka
Pozdrawiam.
Dziś udało mi się zrobić niewiele to dlatego, że mam niedzielnego lenia.
W ciągu 3 godzin dłubania wyciąłem 42 takie trójkąciki
posklejałem je razem i przykleiłem do podłogi i podłużnic.
Pierwotnie miały być pełne ale ja postanowiłem wyciąć środki myślę,
że tak wygląda to lepiej.
Całość teraz bardziej przypomina podłogę wagonu kolejowego niż autobus.
Białe miejsca to jeszcze mokry wikol jeśli po wyschnięciu zostaną białe plamy to sie domaluje.
to tyle na dziś bo bolą mnie palce od przyciskania nożyka
Pozdrawiam.
Why not, ale najpierw musze się uporać z wagonem BCi i jeszcze jedna relacja, więc genaralnie wyprzedziłes orkiestre . Ale zmierzymy się, ale pewnie już zacznie się tfu tfu tfu kolejny rok na studiach.
Wiec skończ go prędko bo będe mógł skorzystać z twych fotek Pewnie i tak nikt nie zauważy troche moich i Twoich i anuż bedzie ciut lepiej Pozdr .
Wiec skończ go prędko bo będe mógł skorzystać z twych fotek Pewnie i tak nikt nie zauważy troche moich i Twoich i anuż bedzie ciut lepiej Pozdr .
A'propo autobusu, to ja także z dużym zaciekawieniem śledzę relację, bo tak jak Wicio powiedział, ja także takim busikiem dojeżdżam do szkoły. Może jeszcze jego nowszą wersją z tylnymi drzwiami i brakiem rządku tylnych siedzeń...
A'propo duo, nie spotkał ktoś może gdzieś Solarisa?? jakiegokolwiek, ale z papieru.
A'propo duo, nie spotkał ktoś może gdzieś Solarisa?? jakiegokolwiek, ale z papieru.
Witam po raz kolejny :wink:
Dziś udało sie pogrzebać przy podwoziu i tylnym zawieszeniu.
Skleiłem:
zbiornik paliwa i zbiorniki na powietrze (sprężone zresztą)
resory i tylni most,
rurę wydechową,
paluchy super glutem :razz:
Obecnie rama wygląda tak:
Jakieś pytania, uwagi sugestie Piszcie śmiało.
Pozdrawiam.
Dziś udało sie pogrzebać przy podwoziu i tylnym zawieszeniu.
Skleiłem:
zbiornik paliwa i zbiorniki na powietrze (sprężone zresztą)
resory i tylni most,
rurę wydechową,
paluchy super glutem :razz:
Obecnie rama wygląda tak:
Jakieś pytania, uwagi sugestie Piszcie śmiało.
Pozdrawiam.
Witam!!
Aco to jest??? Niesłyszałym o czymś takim, moze dlatego ze sklejam bardzo idywidualnie, a jeśli chodzi o jakiekolwiek metody to z reguły sam wymyślam. Ale z chęcia bym się dowiedział co to takiego jest.
P.S
Jeśli masz doswiadczenie w tej sferze to zachęcam do odwiedzenie mojego tematu w dziale Techniki Modelarskie, temat się nazywa [Pytanie] Worki z piaskiem i postarzanie. , szczególnie zachęcam bys zwrócił uwage na ostatni post napisany przeze mnie.
Aco to jest??? Niesłyszałym o czymś takim, moze dlatego ze sklejam bardzo idywidualnie, a jeśli chodzi o jakiekolwiek metody to z reguły sam wymyślam. Ale z chęcia bym się dowiedział co to takiego jest.
P.S
Jeśli masz doswiadczenie w tej sferze to zachęcam do odwiedzenie mojego tematu w dziale Techniki Modelarskie, temat się nazywa [Pytanie] Worki z piaskiem i postarzanie. , szczególnie zachęcam bys zwrócił uwage na ostatni post napisany przeze mnie.