Historia polskiej motoryzacji - Jelcz Berliet

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Historia polskiej motoryzacji - Jelcz Berliet

#1 Post autor: belfast » 2009-05-31, 20:55

Witam wszystkich w kolejnej relacji :-D
Wpadłem ostatnio na pomysł założenia wielowątkowej relacji w której znalazły by się modele samochodów, które chcąc, nie chcąc stały się ikonami polskiej motoryzacji :-D chciałbym aby w tym wątku znalazły się takie samochody jak Nysa, Żuk, Syrenka, Warszawa, Polonez, Fiat 125 i 126.. ale wszystko przede mną :-D na pierwszy ogień poszedł tytułowy Jelcz Berliet PR 100 z 1972 roku. Znalazłem bardzo ciekawą stronkę poświęconą Jelczowi. Model został wydany przez Modelika:
Obrazek
:arrow: na pierwszej stronie wydawnictwo zamieściło zdjęcia modelu wykonanego przez autora.. Bardzo fajna rzecz ale dopatrzyłem się jednej rzeczy, która mnie lekko niepokoi już na starcie budowy:
Obrazek
mam pytanie: czy ktoś już budował ten model i może mi coś powiedzieć o tych zaznaczonych błędach :?: czy to jest błąd wykonania czy błąd projektu :?: pytam teraz bo chciałbym uniknąć takiego problemu :-D :-D
:arrow: po przeczytaniu instrukcji do wstępu budowy zabrałem się za pracy i podkleiłem wszystkie elementy podwozia na tekturę i po wstępnych przymiarkach wyszły mi takie małe różnice długości części od strony podwozia do strony wewnątrz pojazdu:
Obrazek Obrazek
zupełnie nie wiem czemu taka różnica powstała :-D całe podwozie zamierzam pomalować po skończeniu prac przy nim więc mam nadzieje że nie będzie tego widać :mrgreen:
:arrow: malutki ale kolejny problem napotkałem przy połączeniu ze sobą podług modelu:
Obrazek
chciałem zrobić z podłogi jeden element ale zabrakło mi dosłownie 24 mm tektury żeby wyszła z tego całość :-? ale to nie jest problem bo obetnę te 2 mm które są górką i będzie wszystko pasowało, sprawdzalem również na długość z głównomi podłużnicami (chyba tak to się nazywa :-P ) i po obcięciu tego namiaru jest idealnie :mrgreen:
Obrazek Obrazek
na dziś tyle :-D zapraszam wszystkich do oglądania i podpowiadania bo jak widać po moim wieku tego pojazdu nie miałem okazji zobaczyć w akcji :lol: :lol: a także do krytyki :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2009-09-24, 22:50 przez belfast, łącznie zmieniany 2 razy.

JohnyCa
Posty: 11
Rejestracja: 2009-04-27, 14:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

#2 Post autor: JohnyCa » 2009-06-01, 08:00

Świetny model sobie wybrałeś! Często nachodziła mnie myśl żeby zabrać się za coś w tym stylu.
Póki co nabyłem tę Syrenkę z Modelika:

Obrazek

i czeka na swoją kolej.

Na pewno będę tu zaglądał i kibicował.
Powodzenia!

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#3 Post autor: OSTOJA » 2009-06-01, 08:08

belfast pisze:wyszły mi takie małe różnice długości części od strony podwozia do strony wewnątrz pojazdu
Jakoś nie mogę tych różnic dostrzec. :oops:

misiek44344
Posty: 161
Rejestracja: 2009-05-27, 14:29

#4 Post autor: misiek44344 » 2009-06-01, 11:58

Mam ten sam model w domu i chyba też sobie go skleję niezłe

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#5 Post autor: belfast » 2009-06-01, 13:56

Witam
JohnyCa pisze:Póki co nabyłem tę Syrenkę z Modelika:
ja również zamierzam nabyć ten model więc się chętnie będę przypatrywał Twojej relacji jak nadejdzie jej czas :lol:
misiek44344 pisze:Mam ten sam model w domu i chyba też sobie go skleję niezłe
dobrze przemyśl swój wybór bo model do łatwych nie należy ;-)
OSTOJA pisze:Jakoś nie mogę tych różnic dostrzec. :oops:
przepraszam już wyjaśniam :mrgreen: :
Obrazek Obrazek
mam nadzieję że teraz to lepiej widać :-D próbuję się dopatrzeć czy idą tam jakieś części ale model nie jest niestety zbyt bogaty w rysunki :-?
pozdrawiam wszystkich :-)

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#6 Post autor: OSTOJA » 2009-06-01, 17:10

belfast pisze:mam nadzieję że teraz to lepiej widać :-D
Zauważyłem te babole w jakiś czas po wysłaniu postu. :oops: No cóż, zdarza się nawet w najlepszej rodzinie. :-( Powodzenia.

Awatar użytkownika
scorpions
Posty: 1587
Rejestracja: 2008-02-17, 12:19
Lokalizacja: prawie Wrocław

#7 Post autor: scorpions » 2009-06-01, 18:56

Witam!
Ja go zbudowałem i z tego co pamiętam jest to raczej błąd wykonania -, proszę bardzo:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak ustawić miniaturki w poziomie bo nie mogę nic znaleźć na ten temat

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#8 Post autor: belfast » 2009-06-01, 19:17

OSTOJA pisze:No cóż, zdarza się nawet w najlepszej rodzinie. :-(
nie myli się ten co nic nie robi :mrgreen: dlatego pytam a nie krytykuję :-D

:arrow: tak siedzę sobie i rozmyślam na temat tego niespasowania:
Obrazek Obrazek
to są 3 mm.. po drugiej stronie tego nie ma..
Obrazek
przy okazji tego zdjęcia widać kolejną różnice w pasowaniu elementów podłogi i podłużnicy ramy 9(chodzi o pasowanie części 16). Ja przy kompletowaniu kratownicy zaufałem tym miejscom na podłodze, bo mimo iż podłużnice są spasowane na długość do podłogi to miejsca na pionową część części (masło maślane :-P) wypadały w dość problematycznych miejscach, np. w miejscu na drzwi :-P wszystkie niedociągnięcia i przesunięcia w częściach będą podmalowane,
tak sobie myślę bo to są miejsca na nad kola:
Obrazek
porównując z wymiarami po przeciwnej stronie wychodziłoby że to jest po prostu błąd w narysowaniu i trzeba będzie odciąć ten nadmiar.. :-? :-?
:arrow: rozmyślanie to jedno a praca nad modelem to drugie więc powstała środkowa część ramy podwozia:
Obrazek
co prawda bardziej to przypomina ramę wagonu kolejowego niż autobusu ale cóż począć :-P
pozdrawiam

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#9 Post autor: belfast » 2009-06-01, 19:23

scorpions pisze:Witam!
Ja go zbudowałem i z tego co pamiętam jest to raczej błąd wykonania -, proszę bardzo:
witam
chciałbym pogratulować modelu :mrgreen: Bardzo fajna propozycja :mrgreen: fajne opracowanie :mrgreen: dziękuje bardzo za zdjęcia przydadzą się na pewno :mrgreen:
scorpions pisze: Jak ustawić miniaturki w poziomie bo nie mogę nic znaleźć na ten temat
Pozdrawiam
ja wstawiam linki do zdjęć obok siebie oddzielone spacją, powinno działać :-D
pozdrawiam

misiek44344
Posty: 161
Rejestracja: 2009-05-27, 14:29

#10 Post autor: misiek44344 » 2009-06-01, 19:36

Już przemyślałem swój wybór i zamierzam go skleić pozatym w instrukcji wszytko pisze co i jak

Awatar użytkownika
scorpions
Posty: 1587
Rejestracja: 2008-02-17, 12:19
Lokalizacja: prawie Wrocław

#11 Post autor: scorpions » 2009-06-01, 20:00

Dzięki!
Z tego co jeszcze pamiętam to chyba te trójkąciki po bokach płyty podłogowej nie pasowały do białych miejsc na podłużnicach i trzeba było te pola zamalowywać , ale głowy nie dam. Ogólnie po drodze jeszcze kilka błędów znajdziesz
- trochę błędów w numeracji części
- za mała komora silnika w porównaniu do karoserri
- panel kierowcy z lewej strony jest za niski w w odniesieniu do burty
no i trochę koślawa instrukcja zwłaszcza co do umiejscowienia rur ( we wnętrzu ) i wykonania przedniego zawieszenia. Model projektował pan A. Maciejczak, który niestety do najlepszych projektantów nie należy , aczkolwiek poza w sumie małymi błędami tego jelcza zaprojektował dosyć dobrze . Polecam zerknąć na tą relację - iron_84 ładnie wszystko opisał : http://www.papermodels.pl/topics1/relac ... cz+berliet .
Pozdrawiam i życzę powodzenia

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#12 Post autor: belfast » 2009-06-01, 20:20

scorpions pisze:Dzięki!
Z tego co jeszcze pamiętam to chyba te trójkąciki po bokach płyty podłogowej nie pasowały do białych miejsc na podłużnicach i trzeba było te pola zamalowywać , ale głowy nie dam. Ogólnie po drodze jeszcze kilka błędów znajdziesz
- trochę błędów w numeracji części
- za mała komora silnika w porównaniu do karoserri
- panel kierowcy z lewej strony jest za niski w w odniesieniu do burty
no i trochę koślawa instrukcja zwłaszcza co do umiejscowienia rur ( we wnętrzu ) i wykonania przedniego zawieszenia. Model projektował pan A. Maciejczak, który niestety do najlepszych projektantów nie należy , aczkolwiek poza w sumie małymi błędami tego jelcza zaprojektował dosyć dobrze . Polecam zerknąć na tą relację - iron_84 ładnie wszystko opisał : http://www.papermodels.pl/topics1/relac ... cz+berliet .
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Bardzo dziękuje za pomoc i podpowiedzi na co zwrócić uwagę :-) jest szansa że się uda :-D
misiek44344 pisze:Już przemyślałem swój wybór i zamierzam go skleić pozatym w instrukcji wszytko pisze co i jak
ja Ciebie nie chce zniechęcać tylko próbuje Cie uchronić przed wpakowaniem się w model który ma parę błędów, co widać po wpisach w mojej relacji, z którymi możesz sobie nie poradzić.. bo z tego co sam pisałeś to Twój Aston jest Twoim drugim modelem. Jeżeli masz ten model to wiesz co jest napisane w UWAGACH OGÓLNYCH, wiem że na końcu tego wstępu jest sugestia co mają zrobić początkujący modelarze ale myślę że powinieneś poćwiczyć na łatwiejszych modelach.. zebrać doświadczenia i podnieść swoje umiejętności w pracy z kartonem.. może inni się ze mną nie zgodzą ale to jest tylko moja skromna sugestia i zrobisz jak będziesz uważał.. pozdrawiam

Awatar użytkownika
scorpions
Posty: 1587
Rejestracja: 2008-02-17, 12:19
Lokalizacja: prawie Wrocław

#13 Post autor: scorpions » 2009-06-01, 21:14

Musi się udać.

A odnośnie postu miśka zgodzę się z belfastem ; pomijając błędy o jakich mówiliśmy , generalnie model zalicza się do trudnych , to że jest duży i praktycznie kwadratowy nie znaczy że sklei się go "hop siup" , a oprócz tego jest w nim dużo roboty zwłaszcza we wnętrzu - fotele to jest najgorsze no i dochodzi jeszcze instrukcja a własciwie rysunki z których dużo trzeba się domyślać , ogólnie radzę poczekać z budową jelcza do nabrania większej wprawy no chyba że czujesz , iż dasz radę to powodzenia.
Belfast jeszcze jedno ,( taka moja rada) jak dojdziesz już do burt bardzo dokładnie wytnij błotniki gdyż na styk pokrywają się z wnękami na koła i jeżeli planujesz wykonanie otwieranych dżwi ( nie jest to trudne wbrew temu co się może wydawać) zrób je zanim przykleisz burty do podwozia , ja zrobiłem na przyklejonych i wyszła kicha musiałem to maskować , jak coś jeszcze mi się przypomni to się odezwę.
pzdr.

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#14 Post autor: belfast » 2009-06-01, 21:46

scorpions pisze:jak coś jeszcze mi się przypomni to się odezwę.
dzięki wielkie :-D a do rady na pewno się zastosuje, drzwi planuje zrobić otwierane :mrgreen:
pozdrawiam

misiek44344
Posty: 161
Rejestracja: 2009-05-27, 14:29

#15 Post autor: misiek44344 » 2009-06-02, 10:46

Ok to narazie nie będę go sklejał .I widzę dopiero teraz na zdjęciach jakie ma wady więc zacznę coś łatwiejszego.
Wezmę sobie model z Orlika ponieważ na wstępie jest napisane jaki poziom trudności ma ten model więc na początek wezmę sobie z poziomem trudności 3 a potem zobaczę.Wiem że w kartonach nie jestem dosyć doświadczony ale za to w modelach plastikowych jestem dobry i zamierzam także być w kartonach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”