[relacja] Konstal 105N - Modelik 28/07
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[relacja] Konstal 105N - Modelik 28/07
Witam w pierwszym odcinku serialu pod tytułem Konstal 105N.
Mam nadzieję, że nie wyjdzie z tego tasiemiec typu klan
Kilka słów o pojeździe:
105N to jednoczłonowy, jednokierunkowy wagon silnikowy, wyposażony w czworo drzwi.
Jest on efektem prowadzonych w latach 60. i 70. prac nad unowocześnieniem tramwaju Konstal 13N.
Z poprzednika przeniesiono cały układ elektryczny, natomiast zmieniono zupełnie wygląd pudła wagonu na bardziej kanciasty.
Oprócz większej liczby drzwi, powiększono także okna, nad drzwiami umieszczono ekspozytory tablic liniowych,
a przedział motorniczego oddzielono od reszty wagonu niewielką szafką z elektryką i kawałkiem dykty.
Charakterystyczne były wąskie poziome okienka umiejscowione pod przednią i boczną szybą kabiny motorniczego;
ze względu na dużą ilość powierzchni szklanych tramwaj nazywany był akwarium.
Układ elektryczny tramwaju umożliwiał jazdę ukrotnioną, ale tylko w składach dwuwagonowych.
Tramwaj wyposażono w hamulec elektromagnetyczny, szynowy oraz bębnowy.
Głównymi autorami konstrukcji wagonu byli dr hab. inż. Zygmunt Giziński oraz mgr inż. Wojciech Kozik.
®http://pl.wikipedia.org
Okładka:
Model planuję wykonać w standardzie ta tyle na ile się da.
Obecnie jest tego niewiele a wygląda to tak:
Zapraszam do oglądania a jeśli wpadnie jakiś komentarz to się nie pogniewam.
Pozdrawiam.
Mam nadzieję, że nie wyjdzie z tego tasiemiec typu klan
Kilka słów o pojeździe:
105N to jednoczłonowy, jednokierunkowy wagon silnikowy, wyposażony w czworo drzwi.
Jest on efektem prowadzonych w latach 60. i 70. prac nad unowocześnieniem tramwaju Konstal 13N.
Z poprzednika przeniesiono cały układ elektryczny, natomiast zmieniono zupełnie wygląd pudła wagonu na bardziej kanciasty.
Oprócz większej liczby drzwi, powiększono także okna, nad drzwiami umieszczono ekspozytory tablic liniowych,
a przedział motorniczego oddzielono od reszty wagonu niewielką szafką z elektryką i kawałkiem dykty.
Charakterystyczne były wąskie poziome okienka umiejscowione pod przednią i boczną szybą kabiny motorniczego;
ze względu na dużą ilość powierzchni szklanych tramwaj nazywany był akwarium.
Układ elektryczny tramwaju umożliwiał jazdę ukrotnioną, ale tylko w składach dwuwagonowych.
Tramwaj wyposażono w hamulec elektromagnetyczny, szynowy oraz bębnowy.
Głównymi autorami konstrukcji wagonu byli dr hab. inż. Zygmunt Giziński oraz mgr inż. Wojciech Kozik.
®http://pl.wikipedia.org
Okładka:
Model planuję wykonać w standardzie ta tyle na ile się da.
Obecnie jest tego niewiele a wygląda to tak:
Zapraszam do oglądania a jeśli wpadnie jakiś komentarz to się nie pogniewam.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2008-05-20, 00:07 przez IRON_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam mała aktualizacja.
pozdrawiam.
Edit 25.05.08 20:25
Dorobiłem jeszcze resztę (tak myślę) elementów ramy.
Na tym etapie pojawiły się błędy, w druku a nie projekcie:
Jedna z części nr 9 (jest ich 16) jest hmm... krzywo wydrukowana.
Na jednej z części 11 (jest ich 6) jest "niedomalowana".
Całość także nie jest w jednolitym szarym kolorze i dlatego podwozie pomaluję.
Jeszcze nie wiem na jaki kolor bo "fabrycznie było to malowane na czarno w rzeczywistości jest szare" - tak napisano w instrukcji.
To by było na tyle.
Pozdro.
pozdrawiam.
Edit 25.05.08 20:25
Dorobiłem jeszcze resztę (tak myślę) elementów ramy.
Na tym etapie pojawiły się błędy, w druku a nie projekcie:
Jedna z części nr 9 (jest ich 16) jest hmm... krzywo wydrukowana.
Na jednej z części 11 (jest ich 6) jest "niedomalowana".
Całość także nie jest w jednolitym szarym kolorze i dlatego podwozie pomaluję.
Jeszcze nie wiem na jaki kolor bo "fabrycznie było to malowane na czarno w rzeczywistości jest szare" - tak napisano w instrukcji.
To by było na tyle.
Pozdro.
No to IRON jadymy do Chorzowa (naturalnie do konstala)??
Kiedy na gpm.pl zobaczyłem ten model bardzo mnie zaciekawił, jednak gdy wdałem się w szczegóły stwierdziłem, że chyba jest to trudny model. Ale myślę, że stworzysz cudowny model i naturalnie siadam w pierwszym rzędzie i obserwuje Twoje zmagania.
Pozdrawiam!!
Kiedy na gpm.pl zobaczyłem ten model bardzo mnie zaciekawił, jednak gdy wdałem się w szczegóły stwierdziłem, że chyba jest to trudny model. Ale myślę, że stworzysz cudowny model i naturalnie siadam w pierwszym rzędzie i obserwuje Twoje zmagania.
Pozdrawiam!!
Witam.
Dawno nic tu sie nie działo.
Aż mi relacja zniknęła na drugą stronę
Udało się:
Pomalować podwozie:
Przykleiłem listwy (pasują idealnie) niedociągnięcia to moja wina:
Zacząłem też rzeźbienie stopni (narazie tylko środkowe):
Oczywiście skleiłem je odwrotnie zamiast kolorem na zewnątrz zrobiłem kolorem do środka więc od strony podwozia muszę to pomalować.
Ciąg dalszy nastąpi ... nie wiem kiedy ale nastąpi.
Pozdrawiam.
Dawno nic tu sie nie działo.
Aż mi relacja zniknęła na drugą stronę
Udało się:
Pomalować podwozie:
Przykleiłem listwy (pasują idealnie) niedociągnięcia to moja wina:
Zacząłem też rzeźbienie stopni (narazie tylko środkowe):
Oczywiście skleiłem je odwrotnie zamiast kolorem na zewnątrz zrobiłem kolorem do środka więc od strony podwozia muszę to pomalować.
Ciąg dalszy nastąpi ... nie wiem kiedy ale nastąpi.
Pozdrawiam.
Witam.
Wiele wody w Brdzie upłynęło od ostatniej relacji.
Sytuacja na studiach się trochę skomplikowała,
ale udało się zakończyć tą przygodę sukcesem.
Teraz czas wrócić do zmagań z modelikiem zwanym tramwajem.
Przysiadłem dziś na 2 godzinki i oto co udało się zmajstrować:
stopnie przednie
stopnie tylne
Teraz budowa powinna iść lepiej (szybciej).
Pozdrawiam.
Wiele wody w Brdzie upłynęło od ostatniej relacji.
Sytuacja na studiach się trochę skomplikowała,
ale udało się zakończyć tą przygodę sukcesem.
Teraz czas wrócić do zmagań z modelikiem zwanym tramwajem.
Przysiadłem dziś na 2 godzinki i oto co udało się zmajstrować:
stopnie przednie
stopnie tylne
Teraz budowa powinna iść lepiej (szybciej).
Pozdrawiam.
Witam.
Miało być przyspieszenie a tu kicha.
Dziś przez 2.5 godz dłubałem wręgi aż mnie paluchy rozbolały.
Ale po kolei.
Szukając w instrukcji opisu dalszych etapów budowy dowiedziałem się tylko tyle,
że model jest trudny dla ludzi z doświadczeniem i muszą mi wystarczyć rysunki
oraz szczątkowy opis miejsc szczególnych.
Na szczęście numeracja odpowiada kolejności budowy.
I tak powstały listwy (kolejne) przy stopniach:
a oto przyczyna obolałych palców i 3 stępionych nożyków (do tapet).
Wycinania ciąg dalszy jutro, a więcej zdjęć po niedzieli.
Pozdrawiam.
Miało być przyspieszenie a tu kicha.
Dziś przez 2.5 godz dłubałem wręgi aż mnie paluchy rozbolały.
Ale po kolei.
Szukając w instrukcji opisu dalszych etapów budowy dowiedziałem się tylko tyle,
że model jest trudny dla ludzi z doświadczeniem i muszą mi wystarczyć rysunki
oraz szczątkowy opis miejsc szczególnych.
Na szczęście numeracja odpowiada kolejności budowy.
I tak powstały listwy (kolejne) przy stopniach:
a oto przyczyna obolałych palców i 3 stępionych nożyków (do tapet).
Wycinania ciąg dalszy jutro, a więcej zdjęć po niedzieli.
Pozdrawiam.
Witam.
Dzięki za wpisy w relacji
Wicio, dzieki za te gratulacje.
Co do studiów to najważniejsze, że ten etap mam już za sobą
czekam teraz tylko na wydanie dyplomu.
Studiowałem Edukację Techniczno Informatyczną.
Nie było łatwo ale w końcu się udało
Pozdrawiam.
Żeby nie bałaganić dorzucam tylko Edit
Doszła żaluzja boczna:
Pozdrawiam.
Dzięki za wpisy w relacji
Wicio, dzieki za te gratulacje.
Co do studiów to najważniejsze, że ten etap mam już za sobą
czekam teraz tylko na wydanie dyplomu.
Studiowałem Edukację Techniczno Informatyczną.
Nie było łatwo ale w końcu się udało
Pozdrawiam.
Żeby nie bałaganić dorzucam tylko Edit
Doszła żaluzja boczna:
Pozdrawiam.
Witam.
Budowa trochę ruszyła do przodu, a szkoda nie pokazać efektów.
Aparat wyjechał, jak już wspominałem, na obóz
dlatego pociągnę przez jakiś czas relację przez jakiś czas zdjęciami komórkowymi.
Pokazuję tylko co przybyło a szczegóły pokażę jak odzyskam aparat.
Ciągle zastanawiam się dlaczego autor tego modelu zaleca budowę od zewnątrz do środka :ble:
Bo o ile można zrozumieć budowę szkieletu to oklejanie go częściami z zewnątrz a potem manewrowanie łapami w środku może spowodować powstanie niechcianych uszkodzeń.
Na zdjęciach zabudowałem tył wagonu, ale wg numeracji części najpierw powinienem zabudować przód to mnie trochę zdziwiło do jak potem miałbym umieścić cały sprzęt który obsługuje motorniczy.
A zapis w instrukcji że model trudny i dla modelarzy doświadczonych wcale wiele nie wyjaśnia.
Jednak ciągle mnie cieszy:
spasowanie części;
tematyka
Do usłyszenia niebawem.
Budowa trochę ruszyła do przodu, a szkoda nie pokazać efektów.
Aparat wyjechał, jak już wspominałem, na obóz
dlatego pociągnę przez jakiś czas relację przez jakiś czas zdjęciami komórkowymi.
Pokazuję tylko co przybyło a szczegóły pokażę jak odzyskam aparat.
Ciągle zastanawiam się dlaczego autor tego modelu zaleca budowę od zewnątrz do środka :ble:
Bo o ile można zrozumieć budowę szkieletu to oklejanie go częściami z zewnątrz a potem manewrowanie łapami w środku może spowodować powstanie niechcianych uszkodzeń.
Na zdjęciach zabudowałem tył wagonu, ale wg numeracji części najpierw powinienem zabudować przód to mnie trochę zdziwiło do jak potem miałbym umieścić cały sprzęt który obsługuje motorniczy.
A zapis w instrukcji że model trudny i dla modelarzy doświadczonych wcale wiele nie wyjaśnia.
Jednak ciągle mnie cieszy:
spasowanie części;
tematyka
Do usłyszenia niebawem.