Strona 1 z 3

[Relacja] Mercedes Benz L3000

: 2008-01-16, 13:23
autor: Abdomen
Witam.

Po przykrych doświadczeniach z ostatnimi samolotami a dokładnie Cataliną i Thunderboltem w którym spaprałem dziób, postanowiłem skleić sobie coś na kółkach. Może ominie mnie modelarski pech.

Kilka słów o konstrukcji.

Po Oplu Blitz Mercedes Benz L3000 był drugim najbardziej rozpowszechnionym niemieckim samochodem ciężarowym II wojny światowej. Powstał w latach 30-tych XX wieku i był produkowany w wielu wersjach znajdujących zastosowanie na wszystkich teatrach wojny. Najpopularniejszą jego wersją była odmiana L3000.
Ogółem wyprodukowano około 27 700 pojazdów tej wersji, a głównym ich odbiorcą była armia niemiecka.
Mercedes Benz L3000 zbudowany był jako dwuosiowy samochód ciężarowy o ładowności 3100 kg, z napędem na tylną oś.
Jednostkę napędową stanowił 4-cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 75 KM. Silnik chłodzony był cieczą o wymuszonym przez pompę wodną obiegu.
Pojazd posiadał suche sprzęgło jednotarczowe i skrzynię biegów o pięciu przełożeniach do jazdy w przód i jednym do jazdy w tył.
Rama samochodu wykonana była z profili. Przednie i tylne zawieszenie stanowiły resory piórowe.
Pojazd wyposażony był w hamulce hydrauliczne działające na wszystkie koła oraz hamulec ręczny (mechaniczny) działający na koła osi tylnej.
Posiadał instalacje elektryczną o napięciu 12V i wyposażony był w dwa akumulatory o pojemności 75 Ah każdy.

Samochód był konstrukcją udaną i na tamte lata nowoczesną. Był niezawodny i cieszył się dobrą opinią.


Budowę zacząłem od ramy nośnej. Sklejało się ją bardzo przyjemnie, wszystkie poprzeczki idealnie pasowały.
A oto efekt dwu dniowej walki.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz zabieram się za resory i osie.


A tak przy okazji chciałbym podziękować użytkownikom forum za życzenia urodzinowe.


Pozdrawiam.

: 2008-01-20, 14:15
autor: Abdomen
Witam.

Ostatnio nie miałem zbyt wiele czasu. Udało mi i to jeszcze nie do końca wykonać resory.

Przednie już zrobione i przyklejone.

Obrazek

A tutaj jeszcze nie gotowe tylne.

Obrazek

Pozdrawiam.

: 2008-01-20, 20:45
autor: Bartosz
Jak na razie to fajnie, podobają mi sie te resory. Jakie to wydawnictwo??

: 2008-01-20, 20:54
autor: Abdomen
Modelik nr. 10/03

: 2008-01-20, 20:56
autor: Bartosz
Abdomen pisze:Modelik nr. 10/03
No to oglądam relacje z ciekawością, też planuję ten model wykonać i twoja relacja powie mi czy warto. :-)

: 2008-01-23, 19:23
autor: Abdomen
Witam.

Skończyłem walkę z osiami. Podobają mi się modele z tego wydawnictwa bo jak dotąd nie było żadnych problemów, nawet z przednią osią gdzie koła są skrętne. Zobaczymy co będzie dalej.

Oto fotki

Obrazek

Obrazek

i zacząłem już robić kółka

Obrazek


A tak na marginesie, podczas szukania materiału na sworznie zwrotnic (patyczki) znalazłem Pumę która zaginęła podczas przeprowadzki. Okazało się że ktoś ją ładnie wsadził do pudełeczka po butach i schował :).

Pozdrawiam

: 2008-01-31, 12:39
autor: Abdomen
Witam po dłuższej przerwie.

Klejenie kółek posuwa się powoli ale na przód. Dzisiaj dokończyłem koła tylnej osi i zamontowałem na miejscu.

A tak to wygląda

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Ja tak sobie pomału kleje ale widze że temat nie cieszy zbyt dużym powodzeniem.

Pozdrawiam

: 2008-01-31, 12:59
autor: r-t
Witam. Ja osobiście na modelach Papierowych sie na znam ale widzę, że wszystko idzie bardzo ładnie i czysto i uważnie będę śledził Twoją relację :-)
Pozdrawiam r-t.

: 2008-02-01, 19:09
autor: Abdomen
Witam.

Dziś skończyłem wreszcie koła i drążek poprzeczny układu kierowniczego przy którym trochę się nakombinowałem.

Obrazek

Obrazek

Układ skrętny działa :)

Teraz czas poskręcać silnik :-D .

Pozdrawiam

: 2008-02-02, 02:01
autor: Sprudin
Abdomen pisze:temat nie cieszy zbyt dużym powodzeniem.
Ja tam uparcie podpatruję i podziwiam warsztat sąsiada ;-) Fajnie Ci idzie :-) Podoba mi się :-)

Mozesz napisać coś więcej o tych kombinacjach przy tym drążku?

Pozdrawiam!!

: 2008-02-02, 11:18
autor: Abdomen
Witam.

Jako że nie robiłem nigdy wcześniej czegoś takiego miałem z tym lekki zacier. Cały drążek musiałem wzmocnić podwójnie super glue bo powypaczał sie przy wycinaniu, same ramiona też wzmocniłem. No i oczywiście największą uwagę musiałem zwrócić na połączenie ramion i drążka skleić sworznie tak aby sie to ruszało.

Pozdrawiam

: 2008-02-08, 12:37
autor: Abdomen
Witam.

Budowa Mesia idzie powoli ale do przodu. Wczoraj skończyłem silnik i wał napędowy. Silniczek wydaje sie być bardzo mały względem całego pojazdu, no.... w końcu miał tylko 75 KM.

Obrazek

Obrazek

Mam już gotowe zbiornik paliwa i chłodnice. Zbiornik znajduje się w dosyć nietypowym miejscu bo pod kanapą w kabinie ale wydaje mi się że mogło to mieć na celu osłonięcie go przed ewentualnym trafieniem pociskiem z broni ręcznej.

C.D. może jeszcze dzisiaj.

Pozdrawiam.

: 2008-02-08, 13:56
autor: piter16
Wszystko, ładnie i czysto tylko mogłeś lekko poskręcać łopaty wiatraka.
Poza tym idzie nieźle.

Powodzenia! :-D

: 2008-02-10, 18:49
autor: Abdomen
Witam w kolejnej odsłonie relacji.

piter16 uświadomił mnie że należało podgiąć łopaty wiatraka, zrobiłem to.

Obrazek

Później zamontowałem zbiornik paliwa i chłodnicę.

Obrazek

Następnie przyszedł czas na kabinę. Jak dotąd udało mi się skleić podłoge z tylną ścianą i przegrodę czołową :-D .

Obrazek

Obrazek

Zdecydowałem się na wykonanie kabiny z otwartymi drzwiami gdyż będzie to wyglądało ciekawiej.

Pozdrawiam

: 2008-02-10, 21:54
autor: maus
Ładne robótki ręczne powodzenia .