[relacja] TKS z GPM - mocno zmieniony
: 2007-11-09, 13:29
Dawno, dawno temu, (a dokładnie w 2005) w odległej galaktyce, (galaktyka Brochów nad Bzurą) wśród wybuchów, jazgotu broni maszynowej i tętętu kawalerii śmignął taki sobie karaluch
Zdjęcie z sieci :
Po opadnięciu bitewnego kurzu, po powrocie do domu postanowiłem sobie takiego wychodować
Za podstawę wziąłem TKS z GPMu. Zakres zmian jest dość spory - planowane różnice - powłoka lakiernicza troszke nieseryjna, brak paru klap i klapek, brak części śrub, wypatroszone wnętrze - brak siedzisk, tymczasowy zbiornik paliwa, silnik od Żuka, skrzynia i przeniesienie napędu oryginalne, jakiś PK w ersatzu jażma uniwersalnego, do tego dodam atrapy śrub, wizjerów bocznych z zawiasami i zamkami blokującymi.
Po kolei.
Najpierw zrobiłem sobie kółka, wannę i przygotowałem nadbudówkę do złożenia
Koła zaglutowane i oszlifowane. Troche zmieniłem konstrukcję kół nośnych, lekko zmieniłem budowę napędowych.
Wanna kadłuba wypatroszona z wycinankowego wnętrza, na podstawie zdjęć i monografi zrobiłem śruby (cała konstrukcja jest skręcana, a nie nitowana), fundament silnika i skrzyni biegów. Wiem że powinien być jeszcze jeden otwór w podłodze (pod chłodnicą) ale nie mogę dokładnie go zlokalizować więc z wycinaniem czekam na zdjęcia
Te białe kropki, śruby, były robione za pomocą tego urządzenia
Ale to historia Obecny stan TKSa poniżej:
Wanna podwozia
Nadbudówka
skrzynia biegów
silnik - fotki z pozdrowieniami dla AVIATORA - silnik zrobiony na bazie Jego modelu, może troche zmieniony, ale 3 główne części są mało zmienione. Generalne dużo bawiłem sie w zlepianie warstw tektury, glutowanie i szlifowanie. Chłodnica z papieru i drutu.
Układ napędowy złożony na sucho
Po złożeniu na sucho w całość
Silnik trzeba trochę podmalować, dodać kierownicę, wydech i najwyższy czas żeby pomyśleć o malowaniu finalnym środka i dodaniu klamotów na podłogę (jakaś fantazyjnie leżąca szmatka i siedziska ze starych taboretów :) ) potem zamknę środek i zajmę się powłoką zewnętrzną. Układ trakcyjny dłubie się w międzyczasie, ale oprócz kółek wiele nie ma jak na razie.
Rdza malowana Humbrolem 113 jako baza, na to troche 53 przebijającej stali i pigmenty MIGa, standart rust, light rust i europe dust, czasem maźnąłem troche Pactrą A51 rust. Silnik to Humbrol 11 (aluminium), czarny 33 i zacieki akrylem artystycznym brąz van dycka.
pzdr
Michał
Zdjęcie z sieci :
Po opadnięciu bitewnego kurzu, po powrocie do domu postanowiłem sobie takiego wychodować
Za podstawę wziąłem TKS z GPMu. Zakres zmian jest dość spory - planowane różnice - powłoka lakiernicza troszke nieseryjna, brak paru klap i klapek, brak części śrub, wypatroszone wnętrze - brak siedzisk, tymczasowy zbiornik paliwa, silnik od Żuka, skrzynia i przeniesienie napędu oryginalne, jakiś PK w ersatzu jażma uniwersalnego, do tego dodam atrapy śrub, wizjerów bocznych z zawiasami i zamkami blokującymi.
Po kolei.
Najpierw zrobiłem sobie kółka, wannę i przygotowałem nadbudówkę do złożenia
Koła zaglutowane i oszlifowane. Troche zmieniłem konstrukcję kół nośnych, lekko zmieniłem budowę napędowych.
Wanna kadłuba wypatroszona z wycinankowego wnętrza, na podstawie zdjęć i monografi zrobiłem śruby (cała konstrukcja jest skręcana, a nie nitowana), fundament silnika i skrzyni biegów. Wiem że powinien być jeszcze jeden otwór w podłodze (pod chłodnicą) ale nie mogę dokładnie go zlokalizować więc z wycinaniem czekam na zdjęcia
Te białe kropki, śruby, były robione za pomocą tego urządzenia
Ale to historia Obecny stan TKSa poniżej:
Wanna podwozia
Nadbudówka
skrzynia biegów
silnik - fotki z pozdrowieniami dla AVIATORA - silnik zrobiony na bazie Jego modelu, może troche zmieniony, ale 3 główne części są mało zmienione. Generalne dużo bawiłem sie w zlepianie warstw tektury, glutowanie i szlifowanie. Chłodnica z papieru i drutu.
Układ napędowy złożony na sucho
Po złożeniu na sucho w całość
Silnik trzeba trochę podmalować, dodać kierownicę, wydech i najwyższy czas żeby pomyśleć o malowaniu finalnym środka i dodaniu klamotów na podłogę (jakaś fantazyjnie leżąca szmatka i siedziska ze starych taboretów :) ) potem zamknę środek i zajmę się powłoką zewnętrzną. Układ trakcyjny dłubie się w międzyczasie, ale oprócz kółek wiele nie ma jak na razie.
Rdza malowana Humbrolem 113 jako baza, na to troche 53 przebijającej stali i pigmenty MIGa, standart rust, light rust i europe dust, czasem maźnąłem troche Pactrą A51 rust. Silnik to Humbrol 11 (aluminium), czarny 33 i zacieki akrylem artystycznym brąz van dycka.
pzdr
Michał